Az előrejelzések szerint az élő streammel egybekötött értékesítés, a livestream shopping 2027-re eléri a 280 milliárd dolláros forgalmat az Egyesült Államokban, és 2026-ra a teljes globális online 20 százaléka livestreamen keresztül zajlik majd.

A McKinsey felmérése szerint livestreammel 35 százalékkal jobb konverziós értéket lehet elérni, amely tízszer jobb, mint a hagyományos e-kereskedelem esetében.

A livestream shopping egyelőre Ázsiában és Észak-Amerikában hódít. Nagysága abban rejlik, hogy az online és az offline értékesítés előnyeit ötvözi, vagyis megvan az online tér adta földrajzi szabadság, ugyanakkor valós időben lehet feltenni kérdéseket és információhoz jutni. Ebben a nemzetközi trendben rejlő lehetőséget igyekszik kiaknázni és ügyfelei előnyére fordítani a Smuc.

„Egy olyan livestream shopping platformot hoztunk létre, amellyel egy cég egyszerűen indíthat livestreamet a saját weboldalán, így a vásárlási út nagyban leegyszerűsíthető, ráadásul a közösségi platformoktól eltérően minden adat és analitika elérhető, amely fontos információkat ad az értékesítőknek. Valós időben láthatják, hogy mikor melyik termékre kattintanak a vásárlók, ezáltal azonnal reagálhatnak az igényekre” – mondta a VG-nek Szekeres Móni, a Smuc marketingmenedzsere.

Három csoportot emelt ki: a webshopok üzemeltetői, az ügynökségek és az online kiadók számára a livestream shopping ideális eszköz lehet tevékenységük támogatására.

A szakember elmondása szerint a Smuc egyik nagy előnye, hogy nemcsak saját honlapon lehet futtatni a streamelést, hanem párhuzamosan korlátlan mennyiségű weboldalon és a közösségi média felületein is.

A Smuc ötlete tavaly nyáron fogalmazódott meg az alapító csapatban, mivel a járvány hatására az emberek az otthonukba szorultak, így felértékelődött az online jelenlét, bár ugyanakkor az offline értékesítés számos aspektusa hiányzott a vásárlóknak, amelyek egy részét a streamelés pótolhatja, és jó eszköz ahhoz, hogy a kereskedők eljussanak a vevőik otthonaiba.

„Előzetes piackutatásunk szerint a versenytársaink szolgáltatásai vagy az árképzés, vagy a bonyolultság miatt nem eléggé felhasználóbarátak. Mi viszont olyan megoldást akartunk létrehozni, amely bárki számára elérhető, de prémiumminőséget biztosít, egyszerű a működtetése, és nincs szükség szakemberre, akár a webshop tulajdonosa is tudja kezelni” – emelte ki Szekeres Móni. A Smuc tesztüzeme novemberben indult, eddig nagyjából 50 streamet futtattak összesen körülbelül 20 ezer nézővel.