Eljött a nap, most dől el a Strabag sorsa Magyarországon – eldől, lesz a következménye az autópálya-botránynak
Tárgyalják a közbeszerzésekről szóló törvény módosítását, amely kizárná a közbeszerzési eljárásból azon gazdasági szereplőt, amely az állami építési beruházással kapcsolatban súlyos szerződésszegést követett el, különösen ha a jótállási kötelezettségét nem teljesítette határidőben.

Emellett általános vita lesz az atomenergiáról szóló törvény módosításáról, továbbá ezen törvény alapján a kis moduláris reaktorok jövőbeni magyarországi alkalmazásához szükséges előzetes, elvi hozzájárulás megadását tartalmazó országgyűlési határozati javaslatról, valamint a reaktorok létesítése és hatósági felügyelete megteremtése érdekében szükséges törvénymódosításról.
A kis moduláris reaktorok újszerű és innovatív műszaki megoldásokat is alkalmazó, jellemzően új fejlesztésű, vagy a már ismert technológiák legfejlettebb megoldásaira építő kis atomerőművek halmazát jelölik.
Az országgyűlési határozati javaslatban az Országgyűlés felkérné a kormányt, hogy folytasson előkészítő tevékenységet ezen reaktorok technológiájának és a potenciális gyártók ajánlatainak megismerése érdekében.
Feltételekkel, de maradhatna a Strabag
Kemény feltételeket szabott a Strabagnak Lázár János építési és közlekedési miniszter, miután az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága napirendre vette az általa beadott törvénymódosítást. Az osztrák építőipari vállalat maradhat hazánkban, de szigorú következményei lesznek, ha újra hibáznak.
A Strabag marad, mások is maradnak, csak be kell tartani a játékszabályokat
– jelentette ki Lázár János, miután a Gazdasági Bizottság hétfőn megtárgyalta az építési és közlekedési miniszter által beadott törvénymódosítást, ami már a folyamatban lévő közbeszerzési eljárásokra is érvényes lenne, hogy csak azok a cégek vehetnek részt állami építési beruházásokban, akik folyamatosan eleget tesznek jótállási kötelezettségüknek.
A miniszter a közösségi oldalán hangsúlyozta, „a legfontosabb játékszabály, hogy aki az államnak dolgozik, annak kiváló műszaki tartalomban, megfizethető áron kell szolgáltatnia. Hozzátette: a műszaki tartalom hiányosságai miatt vállalni kell a következményt. Aki rosszul tejesít és nem javítja ki a hibákat, azt kizárjuk a közbeszerzésekből és nem vagyunk hajlandóak 10 százaléknál több profitot elismerni sem a Strabagnak, sem másoknak. Most egyszerre harcolunk a Strabaggal, egyszerre harcolunk a magyar V-híddal. Egyikkel azért, mert az M30-as autópályát elrontotta, nem volt hajlandó határidőre kijavítani. A V-híddal, a magyarokkal pedig azért harcolunk, mert nem akarják elfogadni, hogy 10 százaléknál többet nem kereshetnek.” Márpedig külföldi vagy magyar, az a lényeg, hogy jó legyen és megfizethető – foglalta össze a miniszter a Facebookon.


