BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kínaiak már síneket fektetnek le a Budapest–Belgrád-vasút magyar szakaszán

A darabonként 120 méter hosszú sínek lefektetése rossz időjárási viszonyok, vihar, villámlás és zuhogó eső közepette kezdődött – írja a kínai Hszinhua hírügynökség.

Kedden megkezdődött a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszán a vágánylefektetés Kunszentmiklós és Tass között. A munkát ezen a 7,98 kilométeres szakaszon a China Railway Engineering Group Limited (CREC) végzi – számol be a CNR, a Kínai Nemzeti Rádió.

HUNGARY-KUNSZENTMIKLOS-BUDAPEST-BELGRADE RAILWAY-CHINESE-BUILT HUNGARIAN SECTION-TRACK LAYING(230530) -- KUNSZENTMIKLOS (HUNGARY), May 30, 2023 (Xinhua) -- Photo taken on May 30, 2023 shows the track laying at the construction site of the Budapest-Belgrade railway in Kunszentmiklos, Hungary. Against the backdrop of dark skies, pouring rain, thunder, and lightning, the arduous task of laying rails for the Chinese-built section in Hungary of the Budapest-Belgrade railway project got underway here on Tuesday, marking a significant milestone in the project. (China Railway Group Budapest-Belgrade Railway Management Dept./Handout via Xinhua) (Photo by China Railway Group Budapest-Bel / XINHUA / Xinhua via AFP)
Százhúsz méter hosszú síneket fektetnek le.
Fotó: AFP

A 350 kilométer hosszú Budapest–Belgrád-vasútvonal ikonikus projekt Kína, valamint a közép- és kelet-európai országok közötti együttműködésben, emellett a kínai vasutak uniós vasúti műszaki szabványokba való integrálásának modellje a közlés szerint. A projektet a Kínai Export-Import Bank finanszírozza. A vasútvonal elkészültével a két főváros közötti menetidő a jelenlegi nyolc óráról körülbelül három és félre csökken. A vonal magyarországi szakasza a tervek szerint 2025 júliusában nyílik meg. 

A szerbiai szakaszt már régen átadták.

A hírről beszámolt és több friss képet tett közzé a Hszinhua kínai hírügynökség is. Mint írja, a darabonként 120 méter hosszú sínek lefektetése rossz időjárási viszonyok, vihar, villámlás és zuhogó eső közepette kezdődött. A mostani szakasz a Böszörig vezető 76 kilométeres vonal része. Kunszentmiklós Budapesttől 54 kilométerre van, itt lesz a legnagyobb állomás a Budapest–Belgrád-vasút kínaiak által épített szakaszán. A beruházás várható idei mérföldkövei közé tartozik a jobb oldali vonal vágányfektetésének befejezése, a bal vonal alapozásának rekonstrukciója, a nyomvonal mentén található állomások felújítása, ahogyan híd- és átereszprojektek is.

Három éve indult a projekt

A Budapest–Belgrád-vasútvonal 152 kilométeres magyarországi szakaszát a China Railway No. 9 Bureau, a China Railway Electrification Engineering Group Co., Ltd. és hazai partnerek konzorciuma épít. A magyarországi szakasz munkálatai 2020 júliusában kezdődtek, és 2022 februárjában léptek a mélyépítési szakaszba. A Budapest–Belgrád-vasút a kínai Egy övezet egy út kezdeményezés egyik zászlóshajója Európának ezen a részén – emeli ki a hírügynökség, amely a beruházást Kína és a kelet-közép-európai országok közötti együttműködés elmélyülésének eredményeként értékeli. A projekt jelentős támogatást kapott Kína és Magyarország kormányától.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.