Továbbra is elkötelezetten támogatja az AutoWallis fő tulajdonosa a társaság növekedési terveit, melynek célja, hogy a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) autós vállalata az évtized végére a közép-keleteurópai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen. 

Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

Veres Tibor sikeresnek ítéli az AutoWallis eddigi tőzsdei pályafutását, melyet a Wallis Asset Management Zrt. (WAM) a rendelkezésére álló eszközeivel továbbra is támogat. 

Az a tény, hogy az AutoWallis az elmúlt két évben több lépésben és különböző konstrukciókban közel 6 milliárd forint értékben vont be tőkét, továbbá összesen 9,69 milliárd forint értékben bocsátott ki hosszú lejáratú kötvényeket, azt mutatja, hogy a befektetők széles köre szavazott komoly bizalmat a társaságnak. Éppen ezért a WAM üdvözli az AutoWallis azon tervét, hogy a sikeres intézményi forrásbevonások után a lakosság számára is lehetőséget kínáljon nyilvános részvényjegyzésre. 

A sikeres tranzakció érdekében, valamint az azt követő tőzsdei folyamatokat támogatandó a WAM megállapodást kötött az AutoWallis Nyrt-vel, hogy nem csökkenti a vállalat tulajdonában lévő AutoWallis részvények számát (lock up) egy esetleges nyilvános, lakossági részvénykibocsátás jegyzési időszakának kezdetétől számított egy éven belül. A WAM emellett azt tervezi, hogy a nyilvános részvénykibocsátás során maga is jegyez új AutoWallis részvényeket.

 Mint ismeretes, az AutoWallis szeptemberben jelentette be, hogy további növekedési terveinek finanszírozásához 6-8 milliárd forintos (túljegyzés esetén esetleg magasabb) nyilvános intézményi és lakossági forrásbevonást tervez az idei év hátralevő részében. A tranzakció lebonyolításához szükséges előkészítő lépéseket a BÉT Prémium kategóriájában jegyzett társaság már megtette. A forrásbevonáshoz a Magyar Nemzeti Bank által jóváhagyott tájékoztatóra van szükség, az ezzel kapcsolatos eljárás folyamatban van. 

Müllner Zsolt, az AutoWallis Igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a tervezett nyilvános részvénykibocsátás elsődleges célja az AutoWallis Csoport növekedési terveinek finanszírozása, emellett pedig szintén fontos a társaság részvénypiaci súlyának, a likviditásának növelése.

 Kiemelte, hogy az AutoWallis Csoport csaknem hároméves tőzsdei pályafutása során az AutoWallis robbanásszerű növekedést mutatott fel: 2018-ban elért 63 milliárd forintos árbevételét a tervek szerint 2021 végére megtriplázhatja. Az  ugrásszerű növekedést a társaság az organikus bővülés mellett a 2020-ban végrehajtott öt tranzakciónak köszönhetően érte el. Müllner Zsolt hozzátette, hogy az átalakuló autókereskedelmi és mobilitási piac további akvizíciós, piacszerzési és üzletfejlesztési lehetőségeket teremt az AutoWallis számára, amit szeretnének a lehető legjobban kihasználni, így jelenleg is vizsgálják a növekedési és akvizíciós lehetőségeket. Kiemelte, hogy az AutoWallis mostanra olyan régiós konszolidációs platformmá vált az iparágban, amely minden csatlakozónak versenyelőnyt és stabilitást jelenthet. 

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatójaként üdvözölte a WAM vállalását, mely véleménye szerint támogatja a társaság által tervezett forrásbevonást, és így hozzájárul a vállalat stratégiai céljainak eléréséhez.

Hozzátette, hogy a WAM mellett a korábbi tőkeemeléssel végrehajtott tranzakciók során keletkezett részvények esetében is zárolási (lock up) vállalást tettek az érintett partnerek. A vezérigazgató véleménye szerint ezek a
részvényértékesítési korlátozások a menedzsment és az AutoWallis csaknem 2800 részvényese mellett azon lehetséges új befektetők számára is egyértelműen megmutatják a nagytulajdonosok elköteleződését, akik a tervezett kibocsátás során úgy döntenek, hogy részvényesként csatlakoznak a autós vállalatának további régiós építkezéséhez. Ormosy Gábor kiemelte, hogy az AutoWallis által tervezett részvénykibocsátás a magyar tőkepiacon kiemelt jelentőségű lehet, nemcsak a tervezett volumene miatt, hanem azért is, mert 2017 óta nem volt hasonló lakossági tranzakció a budapesti parketten.