BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Újabb kínai tartomány küld árut

Az eddigi tengeri szállításhoz képest kétharmadával rövidebb idő alatt ér célba az az éppen úton lévő vasúti szállítmány, amelyet Kínából indított a Sinotrans társaság.

Pénteken fut be Moszkvába a Kína és Európa közötti áruszállítási útvonal egyik vasúti pályáján egy ötven konténerből álló rakomány, amelynek érdekessége – mutat rá a China Daily –, hogy tizenöt nap alatt, vagyis a kétharmadával rövidebb idő alatt érkezik meg annál, mint ha a tengeren utaztatták volna. A konténereket a dél-kínai Kuangtung tartományban – az ország Hongkonghoz legközelebb eső részén – pakolták meg a háztartási eszközöket gyártó helyi Midea csoport árujával. A hír másik jelentősége, hogy ez az első olyan vasúti szerelvény, amely exportárut továbbít azóta, hogy a tengerparti Kuangtung 2015-ben lehetővé tette a Kína és Európa közötti fuvarozást. A speciális vasúti szolgáltatást üzemeltető Sinotrans jelezte, hogy a járvány közepette is növelni kívánják a tartományból Európába juttatott áru mennyiségét. A társaság tavaly 686 vonatot indított útnak földrészünkre Dél-Kínából, az ezeken lévő 61 324 szabványkonténerben mintegy hárommilliárd dollár értékű áru volt.

A lap kiemeli, hogy az Európa és Kína között 2011-ben indított vasúti szállítás fontos eleme az Egy övezet, egy út nevű kezdeményezésnek, amely a két térség és számos más ország közötti árucsere élénkítésére hivatott. Az ambiciózus, sok milliárd dolláros programot 2013-ban indította el Hszi Csin-ping kínai elnök.

Fotó: AFP

A szállítási idő lerövidítését és a szolgáltatás költségeinek csökkentését ígérő együttműködéshez több mint 140 ország és nemzetközi szervezet csatlakozott. Mint a Világgazdaság már beszámolt róla, a programból Magyarország is igyekszik kivenni a részét állami projektekkel és magáncégek beruházásain keresztül is. Ezt a célt is szolgálják például a záhonyi és a fényeslitkei fejlesztések (CELIZ konzorcium, East-West Zrt.), de a Budapest–Belgrád vasút is alapoz kínai árura, és gyorsíthatja a keletről érkező szerelvények haladását a majdani V0-s vasúti körgyűrű is, bár ennek egyelőre csak a megvalósíthatósági tanulmánya készül. Ám máris egyre több kínai konténer érkezik a Rail Cargo Terminal BILK-re, a csepeli Mahart Container Center termináljára. A belső kínai tartományokból egyébként a Záhonyon át vasúton érkező áru volumene két év alatt, 2020-ra több mint a tízszeresére, 3418 konténer-egyenértékre nőtt – közölte lapunkkal két hete a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület.

Tavaly rekordszámú, 12 400 áruszállító vonat közlekedett Kína és Európa között, másfélszer annyi, mint 2019-ben – idézi a Russia Today a kínai állami vasúti csoport adatait. Ez 1,14 millió szabványkonténer továbbítását jelenti, a növekedés 56 százalékos.

Kapcsolódó cikkek