Az amerikai Sara Lee csoport magyarországi leányvállalata egyre jobban összpontosít a regionális piacra. A csomagológéppark múlt évi, több mint félmilliárd forintos beruházással megvalósított bővítése után a társaság lett Európán belül a konszern második legnagyobb teagyártó központja, átvéve a teljes belgiumi és dániai gyártást is - mondta lapunknak Seres Tibor, a Sara Lee Kávé és Tea Rt. elnök-vezérigazgatója. Ez utóbbi két új piac mellett a társaság már korábban is exportált teákat Spanyol-, Cseh-, valamint Oroszországba. Seres Tibor most abban bízik, hogy a cég regionális ellátói szerepe tovább erősödhet az uniós csatlakozás után.

A nemzetközi teapiacon év eleje óta tartó drágulás nyomán a magyarországi ártrend rövid távon még bizonytalan, ám nagyobb a valószínűsége, hogy még az év vége előtt tovább emelkednek a teaárak - véli Seres Tibor. Az elmúlt évben már minden szegmensben nőttek az árak, kivéve a gyümölcsízesítésű teáknál. Ez utóbbiak súlyozott átlagára egy új olcsó termék belépése miatt csökkent.

A hazai piac egészét tekintve az eladások évek óta növekvő tendenciát mutatnak a teázási szokások változásának, és általában a teafogyasztási kultúra kialakulásának köszönhetően. Mindenekelőtt a valódi gyümölcstartalmú, valamint a zöld teák kereslete erősödött, amit az egészségtudatos életmód térnyerésével magyaráznak. Ez utóbbiak (beleértve az "életmódteákat") piaca ezért várhatóan továbbra is lendületben maradhat, ami a Sara Lee kínálati és termékfejlesztési politikájában is már hosszabb ideje megmutatkozik. A társaság a kilencvenes években előbb a gyümölcsízesítésű, majd a zöld teákat vezette be elsőként a magyar piacra, és tavaly megkezdte a filteres valódi gyümölcsteák forgalmazását is, háromféle ízben. A hazai fogyasztási szerkezet változása ellenére változatlanul a fekete tea szegmense a legnagyobb, ezt követi a gyümölcsízű teáké, amely már a forgalom nagyjából egynegyedét adja.