Káosz lehet az Árpád hídnál
Budapesten és a nagyobb megyeszékhelyeken az elmúlt években az ingatlanpiac minden szereplője megtapasztalhatta a régi tételt: ha jó vagy javul az ingatlan megközelítési lehetősége, megerősödik a felértékelő hatás. A fővárosban azonban továbbra is nagyon vegyes a kép. Néhány övezetben sikerült hosszú távra megoldani a közlekedési gondokat, ám bizonyos területeken az infrastruktúra fejlődése egyszerűen nem képes követni a magánberuházók gyors tempóját.
Dél-Budán jó megoldás volt, hogy feltáróutat építettek: a Szerémi út már jól elvezeti a forgalmat a Lágymányosi hídról, a nem messze lévő lakóparkokat immár nem kell kerülő úton megközelíteni. Az Egér út szintén jó összeköttetést biztosít az M7-es és a Szerémi út között, nem véletlen, hogy ezt is figyelembe vették, amikor a Kőérberek lakóparkot tervezték.
Vannak ugyanakkor egyre neuralgikusabb pontok Óbudán és Pest északi részén. Az Árpád híd mindkét oldala idesorolható, de különösen a pesti és annak egy-két kilométeres vonzáskörzete. Utóbbi térség az elmúlt két-három évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül. Irodaházak, szakáruházak és más kereskedelmi ingatlanok, továbbá több ezer lakás épült, és a tempó nem lassul.
Egyes szakértői vélemények szerint a közlekedésfejlesztés már égetően fontos. Jelenleg mintegy ötvenezer négyzetméter iroda és ezernégyszáz lakás épül a térségben. Ha itt a már bejelentett építések is megvalósulnak, összesen mintegy ötezer új lakás és akár 200 ezer négyzetméter iroda is a piacra kerülhet a következő három évben.
E hatalmas irodaterület mintegy 16 ezer dolgozó elhelyezését szolgálhatja. Ez, az új lakásokban élők által használt járművekkel együtt, szerényebb számítások szerint is 7-10 ezer gépkocsi megjelenését eredményezheti, melyek napi közlekedésükkel tovább csökkentik a környező úthálózat áteresztőképességét, illetve ronthatják az adott régió parkolási helyzetét is (az új fejlesztéseknél természetesen nagy számban épülnek parkolóhelyek, ez gyakran azonban nem elegendő az igények kielégítésére).
A környéken kialakuló közlekedési problémákat részben megoldaná az észak-pesti rakpart meghosszabbítása, illetve az Árpád híd pesti csomópontjának fejlesztése. Információink szerint e fejlesztésekre már hivatalos tervek is születtek, a megvalósításhoz szükséges források azonban még nem állnak rendelkezésre. Az viszont biztos, hogy a kivitelezés nem kezdődik meg ebben az évtizedben, ugyanis a főváros hétéves tervében nem szerepel a környék fejlesztése, és nem világos, hogy a Margit híd közelgő felújítása milyen hatással lesz a forgalomra.


