A szakmai felkészültségen túl egy munkakör betöltésénél nagyon fontos szempont, hogy az alkalmazni kívánt dolgozónak megvan-e az adott poszthoz szükséges személyes tulajdonsága. Ennek felmérése történhet egy alapos interjú során, tudatos, célzott kérdésekkel a követelményrendszert figyelembe véve, sőt segítségünkre lehetnek az interjú eredményének megerősítésében a pszichológiai tesztek is - mondta Kósa Judit, az IP Személyzeti Tanácsadó Kft. vezetője.
Egy vezető beosztású munkakörhöz például kiemelkedő koncentrációs készség, jó helyzetfelismerés, prioritások felállításának készsége és döntéskészség szükséges. Emellett elengedhetetlen, hogy a vezető tudjon bánni az emberekkel, beosztottjaival és legyen meg a célok, feladatok világos, pontos meghatározásának készsége. A főnök meghosszabbított kezeként aposztrofálható vezetői asszisztens esetében a precizitást, a gyorsaságot és a prioritások megállapításának képességét emelhetjük ki. Fontos tulajdonság ennél a munkakörnél a bizalmas ügykezelési készség is. A döntéseket előkészítő munkatársaktól a koncentráció, az érdemi válaszadási, illetve a problémamegoldó készség a leginkább elvárható. Akik többen dolgoznak egy projekt sikerén, nemcsak az a fontos, hogy jó csapatjátékosok legyenek, hanem hogy saját feladataikat önállóan meg tudják oldani. A jól szeparálható, másokhoz nem a napi munka szintjén kapcsolódó feladatkörök esetében lehet az illető zárkózott, kutató alkat is. Kósa Judit hangsúlyozta: nem szabad elfelejtenünk, hogy fejlődőképesek vagyunk. A kulcsszó az önismeret, annak fejlesztése, ezáltal önmagunk értékeinek építése. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.