BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha ezt a védjegyet látja a boltban, nyugodt lehet: biztosan magyar terméket vásárol

Egy kutatás szerint egyre többen ismerik és keresik a Magyar Termék védjegyet. A logót használó vállalkozások árbevétele pedig tavaly már elérte a négy és félezer milliárd forintot.

Segítséget kapnak a mikro- és kisvállalkozások abban, hogy termékeik eljussanak a boltok polcaira és a vásárlók kosarába – hangzott el az Auchan Magyarország Kft. és a Magyar Termék Nonprofit Kft. beszállítói fórumán. A két cég a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával együttműködve kínál piacra jutási lehetőséget a helyi élelmiszer-előállítóknak, amivel hozzájárulnak ahhoz, hogy a hazai termékek még nagyobb arányban jelenjenek meg az áruházak polcain, illetve a hazai gazdaság erősítéséhez is.

Magyar Termék, Benedek Eszter
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a vásárlók túlnyomó többsége ismeri a védjegyet / Fotó: Magyar Termék

A Magyar Termék Nonprofit Kft. közel két évtizede elkötelezetten támogatja a Magyarországon tevékenykedő vállalkozásokat abban, hogy megbízható minőségű hazai termékeik jól láthatóak, könnyen és egyértelműen azonosíthatóak legyenek a boltok kínálatában, ami által a vásárlók a legjobb, ugyanakkor megfizethető hazai árut választhassák. 

Ma már kétszázhatvan vállalkozás csatlakozott a Magyar Termék védjegyek használói közé és mintegy hatezer védjegyes termék található meg az üzletek polcain.

A logót megjelenítő vállalkozások éves árbevétele – minden korábbi várakozást felülmúlva – tavaly már elérte a 4500 milliárd forintot, ezzel együtt a hazai termékeket gyártó cégek 2024-ben mintegy 48 ezer magyar család megélhetését biztosították. Aktuális reprezentatív kutatásunkon a válaszadók több mint 90 százaléka nyilatkozta azt, hogy a Magyar Termék védjegyeket jól ismeri és keresi is a vásárlásai során – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. A magyar vásárlók lényegi elvárása a Magyar Termék védjegyes termékekkel szemben, hogy azok

  • hazai alapanyagokból készüljenek,
  • kiváló minőségűek,
  • megbízhatóak legyenek, egyszersmind

a magyar munkavállalók számára biztosítsanak munkalehetőséget.

A kutatás eredménye alapján jelenleg a Magyar Termék jelölés a legismertebb, és a leghitelesebbnek tartott hazai védjegy. A hitelességi listán első helyen szerepel, az értékelés az elérhető legmagasabbhoz közelít. A vásárlók tudatossága és a hazai termékek felismerése a boltok polcain egy-egy vásárlás alkalmával szintén erősödött, mégpedig közel tíz százalékkal lett magasabb a néhány évvel ezelőtti eredményhez képest. 

A kutatási adatok alapján a válaszadók jelentős része figyel a védjegyes termékekre a bevásárlás során, hiszen 74,6 százalékuk azt nyilatkozta, hogy rendszeresen helyez védjegyes termékeket a kosarába.

A Magyar Termék védjegy jelenleg 24 gyártó által előállított, 126 Auchan sajátmárkás terméken jelenik meg, mely fogyasztói cikkek előkelő helyen, a többi ajánlattól vizuálisan is jól elkülönítve láthatóak – mondta Nagy Attila, az Auchan Magyarország Kft. értékesítési igazgatója.

A védjegyek megbízhatóságot jelentenek a vásárlóknak, a kiskereskedőknek, illetve kiszámíthatóságot a hazai gazdaságoknak – mondta Papp Zsolt, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke, hozzátéve, hogy magyar gazdaság ereje és versenyképessége szempontjából meghatározóak a kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések, amelyekben Magyar Termék Nonprofit Kft. és az általa gondozott védjegyek szerepének jelentősége vitathatatlan.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.