A TIGÁZ Zrt. a többi magyarországi gáz- és áramszolgáltató társasághoz hasonlóan az energiapiac liberalizációjára készül. A megfogalmazott előírások szerint 2007. július elsejétől köteles tehát jogilag szétválasztani, azaz két külön cégbe szervezni a korábban egy cég által ellátott, egymástól eltérő feladatköröket: a hálózati és az értékesítési tevékenységet. Ennek érdekében a TIGÁZ Zrt. egy új céget hoz létre „Tigáz-DSO Kft.” néven.
A Tigáz-DSO Kft. kizárólag műszaki jellegű tevékenységet, valamint az önálló társasági működéshez és belső döntéseihez szorosan kötődő feladatokat fog végezni. Szolgáltatási szerződések alapján a vállalati támogató tevékenységeket (számvitel, pénzügy, HR, PR, IT, beszerzés, facility management stb.) továbbra is a TIGÁZ Zrt. fogja szolgáltatásként nyújtani a Tigáz-DSO Kft. számára. A Tigáz-DSO Kft. 100%-os tulajdonosa a TIGÁZ Zrt. lesz.
A gázfogyasztás mértékéről szóló számlát továbbra is a TIGÁZ Zrt. állítja ki.
A zökkenőmentes átállás – a nagy mennyiségű ügyfél-adat pontos átírása – érdekében a TIGÁZ Zrt. rövid időre leállította ügyfélszolgálati rendszerét.
Az ügyfélszolgálati tevékenység 2007. június 29-től július 2-ig szünetelt, illetve a telefonos ügyfélszolgálat, az elektronikus elérhetőség, valamint az interneten keresztül kitölthető űrlapok kezelése 2007. július 7-én (szombat) 6 órától – július 9-én (hétfőn) 8 óráig, majd 2007. július 14-én (szombat) 6 órától – július 16-án (hétfőn) 8 óráig szintén nem működik. Azok az ügyfelek, akiknek a mérőállás diktálása ezekre a napokra esik, a tervezett diktálási időponton túl 3 nappal, következmények nélkül eleget tehetnek bejelentési kötelezettségüknek.
Aki ezt esetleg elmulasztja, annak erre az időszakra a tavalyi fogyasztásához viszonyított átalányszámlát küld ki a Tigáz Zrt., ami persze nem jelenti automatikusan azt, hogy a havonkénti diktálás helyett a részszámlás fizetési módot választók csoportjába kerül át az ügyfél. A váltásra ugyan évente egy alkalommal mindenkinek lehetősége van, de ezzel kapcsolatban személyesen kell intézkedni.
A műszaki hibabejelentéseket természetesen a leállás ideje alatt is fogadják a Tigáz Zrt. munkatársai, de a váratlanul kialakuló életveszélyes helyzetek azonnali kezelése érdekében ezeken a vonalakon egyéb ügyintézésre nincs lehetőség!
A törvényi szabályozások miatt elkerülhetetlen kényszerű leállásért a TIGÁZ Zrt. ügyfelei megértését, türelmét kéri.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.