Cégvilág

Új céget hoz létre a Tigáz

A TIGÁZ Zrt. a többi magyarországi gáz- és áramszolgáltató társasághoz hasonlóan az energiapiac liberalizációjára készül. A megfogalmazott előírások szerint 2007. július elsejétől köteles tehát jogilag szétválasztani, azaz két külön cégbe szervezni a korábban egy cég által ellátott, egymástól eltérő feladatköröket: a hálózati és az értékesítési tevékenységet. Ennek érdekében a TIGÁZ Zrt. egy új céget hoz létre „Tigáz-DSO Kft.” néven.

A Tigáz-DSO Kft. kizárólag műszaki jellegű tevékenységet, valamint az önálló társasági működéshez és belső döntéseihez szorosan kötődő feladatokat fog végezni. Szolgáltatási szerződések alapján a vállalati támogató tevékenységeket (számvitel, pénzügy, HR, PR, IT, beszerzés, facility management stb.) továbbra is a TIGÁZ Zrt. fogja szolgáltatásként nyújtani a Tigáz-DSO Kft. számára. A Tigáz-DSO Kft. 100%-os tulajdonosa a TIGÁZ Zrt. lesz.

A gázfogyasztás mértékéről szóló számlát továbbra is a TIGÁZ Zrt. állítja ki.

A zökkenőmentes átállás – a nagy mennyiségű ügyfél-adat pontos átírása – érdekében a TIGÁZ Zrt. rövid időre leállította ügyfélszolgálati rendszerét.

Az ügyfélszolgálati tevékenység 2007. június 29-től július 2-ig szünetelt, illetve a telefonos ügyfélszolgálat, az elektronikus elérhetőség, valamint az interneten keresztül kitölthető űrlapok kezelése 2007. július 7-én (szombat) 6 órától – július 9-én (hétfőn) 8 óráig, majd 2007. július 14-én (szombat) 6 órától – július 16-án (hétfőn) 8 óráig szintén nem működik. Azok az ügyfelek, akiknek a mérőállás diktálása ezekre a napokra esik, a tervezett diktálási időponton túl 3 nappal, következmények nélkül eleget tehetnek bejelentési kötelezettségüknek.

Aki ezt esetleg elmulasztja, annak erre az időszakra a tavalyi fogyasztásához viszonyított átalányszámlát küld ki a Tigáz Zrt., ami persze nem jelenti automatikusan azt, hogy a havonkénti diktálás helyett a részszámlás fizetési módot választók csoportjába kerül át az ügyfél. A váltásra ugyan évente egy alkalommal mindenkinek lehetősége van, de ezzel kapcsolatban személyesen kell intézkedni.

A műszaki hibabejelentéseket természetesen a leállás ideje alatt is fogadják a Tigáz Zrt. munkatársai, de a váratlanul kialakuló életveszélyes helyzetek azonnali kezelése érdekében ezeken a vonalakon egyéb ügyintézésre nincs lehetőség!

A törvényi szabályozások miatt elkerülhetetlen kényszerű leállásért a TIGÁZ Zrt. ügyfelei megértését, türelmét kéri.

Kapcsolódó cikkek