BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tesco-magyarázat a tiltakozás hatására: minél olcsóbb termék kell

A Tesco áruházaiban a tejtermékek és a húskészítmények területén csaknem 80 százalékos a magyar eredetű áruk aránya, ami szinte megegyezik a tiltakozó állattartók várakozásaival - mondta Hackl Mónika, az áruházlánc kommunikációs vezetője - idézi a távirati irodát a Hírszerző

A Tesco képviselője hozzátette, hogy számos termékkörben magas a magyar termékek aránya, de a kínálatot elsősorban a vásárlók igénye határozza meg, amely a jelenlegi gazdasági helyzetben a minél olcsóbb áruk irányába tolódik. 

Mint mondta, beszállítóiktól azt várják, hogy a kedvező árú termékek mellett jó minőségű és megfelelő volumenű árut kínáljanak. Hackl Mónika leszögezte: az áruházlánc a feldolgozókkal áll kapcsolatban, velük állapodnak meg egyebek mellett az árról is. 

A félpályás útlezárással tiltakozó állattartók a Tesco, illetve a Penny Market áruházláncok raktárbázisai előtt Gyálon, illetve az 5-ös főút 20-as kilométerénél, Alsónémedi közelében demonstrálnak. A tiltakozás november 28-ig tart, a demonstrálók 9-17 óráig zárják le a fél útpályát a jelzett helyszíneken. 

A tiltakozók azt követelik, hogy a magyar élelmiszerboltokban és élelmiszer-áruházakban a termékkínálat 80 százaléka magyar gyártótól származzon. Emellett szeretnék elérni azt is, hogy az úgynevezett beszállítóktól elvárt másodlagos visszatérítéseket - például polcpénzt, reklám-hozzájárulást, illetve polcfeltöltési pénzt - stabilizálják, és 5 százalék alatti mértékben maximalizálják. A demonstrálók követelik egyebek mellett azt is, hogy a nagy áruházláncok tartsák be a magyar törvényeket. 

A beszállítóktól elvárt úgynevezett másodlagos visszatérítésekkel kapcsolatban Hackl Mónika elmondta: nincs "polcpénz" és "bekerülési díj". Marketing és logisztikai költségeket alkalmaz a Tesco annak érdekében, hogy valamennyi áruházukban reklámozzák az adott árut, illetve, hogy a beszállítók az áruházlánc logisztikai központjába szállítsák a termékeket, ahelyett, hogy 140 áruházba kellene vinniük azokat. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.