A Tesco képviselője hozzátette, hogy számos termékkörben magas a magyar termékek aránya, de a kínálatot elsősorban a vásárlók igénye határozza meg, amely a jelenlegi gazdasági helyzetben a minél olcsóbb áruk irányába tolódik. 

Mint mondta, beszállítóiktól azt várják, hogy a kedvező árú termékek mellett jó minőségű és megfelelő volumenű árut kínáljanak. Hackl Mónika leszögezte: az áruházlánc a feldolgozókkal áll kapcsolatban, velük állapodnak meg egyebek mellett az árról is. 

A félpályás útlezárással tiltakozó állattartók a Tesco, illetve a Penny Market áruházláncok raktárbázisai előtt Gyálon, illetve az 5-ös főút 20-as kilométerénél, Alsónémedi közelében demonstrálnak. A tiltakozás november 28-ig tart, a demonstrálók 9-17 óráig zárják le a fél útpályát a jelzett helyszíneken. 

A tiltakozók azt követelik, hogy a magyar élelmiszerboltokban és élelmiszer-áruházakban a termékkínálat 80 százaléka magyar gyártótól származzon. Emellett szeretnék elérni azt is, hogy az úgynevezett beszállítóktól elvárt másodlagos visszatérítéseket - például polcpénzt, reklám-hozzájárulást, illetve polcfeltöltési pénzt - stabilizálják, és 5 százalék alatti mértékben maximalizálják. A demonstrálók követelik egyebek mellett azt is, hogy a nagy áruházláncok tartsák be a magyar törvényeket. 

A beszállítóktól elvárt úgynevezett másodlagos visszatérítésekkel kapcsolatban Hackl Mónika elmondta: nincs "polcpénz" és "bekerülési díj". Marketing és logisztikai költségeket alkalmaz a Tesco annak érdekében, hogy valamennyi áruházukban reklámozzák az adott árut, illetve, hogy a beszállítók az áruházlánc logisztikai központjába szállítsák a termékeket, ahelyett, hogy 140 áruházba kellene vinniük azokat.