BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Ebből katasztrófa lesz: sziklának csapódott az óriási tankhajó, szétszennyezheti az óceánt – videón a zátonyra futott MSC Baltic III

A helyi halászok és a kualipu indián közösségek késlekedéssel vádolják a hatóságokat. Az MSC Baltic III roncsa ugyanis a közel húsz tonnányi dízel és a fedélzeten heverő hulladék miatt most „ketyegő időzített bombaként” fenyegeti Új-Fundland partvidékét és a homárhalászatot.

Új-Fundland nyugati partján a helyzet egyre komolyabb: a MSC Baltic III teherhajó február 15-én futott zátonyra egy sziklás, víz alatti talapzaton. Azóta a hatóságok és a hajótársaság fáradoznak a hajó kármentesítésén, ám a helyzet továbbra is kritikus – írta az iho.hu.

MSC Baltic III
A 207 méter hosszú MSC Baltic III 472 konténert szállított, de a közel húsz tonnányi dízel és a fedélzeten heverő hulladék miatt a roncs most „ketyegő időzített bombaként” fenyegeti Új-Fundland partvidékét és a homárhalászatot / Fotó: NL Maritime/Facebook

A hajóban maradt húsz tonnányi dízel, valamint a hullámok által folyamatosan a tengerbe mosott gumi- és műanyag-származékok komoly környezeti kockázatot jelentenek.

Keyegő bombává vált az MSC Baltic roncsa

A helyi halászok és a kualipu indián közösségek a hatóságokat késlekedéssel vádolják. A problémát súlyosbítja, hogy a közelgő téli viharok során a hajótest súlyos károkat szenvedhet, és az olajszennyezés a homárban gazdag vizekre is kiterjedhet.

„Ez a roncs mára egy ketyegő környezetvédelmi bomba, és komoly veszélybe sodorta halászatunkat, partvidékeinket és közösségeinket” – nyilatkozta a helyi lakosság szóvivője.

A Canadian Coast Guard szerint a helyzet rendkívüli. A 207 méter hosszú és 30 méter széles MSC Baltic III 472 konténert szállított, köztük élelmiszereket, textíliákat, whiskyt és 1600 tonna dízelolajat. A kármentesítés bonyolultságát a hajó mérete, a tartályokban lévő olaj mennyisége és a zord tengerparti körülmények egyaránt növelik. A sziget nyugati partja erős hullámzásáról és veszélyes zátonyairól híres, ezért a hajó sem tudott biztonságosan lehorgonyozni, amikor bajba került.

A halászok legnagyobb félelme, hogy a hajó a Cedar Cove partjainál szétesik, mielőtt a tavaszi homárszezon megkezdődik. 

Ez súlyos károkat okozna a helyi gazdaságnak és az ökoszisztémának. 

A hajótest már az utóbbi napok hullámverésében jelentős sérüléseket szenvedett, főként az orr és a tat területén, ami tovább növeli a szivárgás kockázatát.

A hatóságok tervei szerint a roncs eltávolítása tavasszal kezdődhet meg. Addig a helyi közösségek feszülten figyelik a hullámokat, és minden áldott nap aggódnak a következmények miatt. Az MSC Baltic III esete jól mutatja, hogy egyetlen hajó zátonyra futása mennyire súlyos környezeti és gazdasági következményekkel járhat, különösen a törékeny ökoszisztémájú, homárban gazdag tengerpartokon.

Rendkívüli: zátonyra futott egy hatalmas óceánjáró a Földközi-tengeren 8000 emberrel a fedélzetén, az olasz partiőrség megkezdte az MSC mentőakcióját - videón a hajó

Az óriási turistahajó környezetében az időjárási és tengeri viszonyok is kedvezők. Az MSC World Europa az MSC Cruises második legnagyobb utasszállító hajója, és a világon is a top 10-ben van.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.