BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hazai cégek felének fogalma sincs, mit tegyen járvány esetén

Tíz vállalatból kettőnek van krízisprogramja, amely előírja, mi a teendő egy esetleges világjárvány esetén, s ugyanennyi fontolgatja ezt most, az „új influenzás” megbetegedések miatt.

A DGS Global Research tanácsadó cég a Világgazdaság számára készített kutatásából az is kiderült, a magyarországi vállalatok több mint a felének fogalma sincs, mit tenne világjárvány esetén.

A Pandémia! Válság a válságban? című kutatás során megkérdezett 104 szervezet válasza rávilágított, hogy a külföldi tulajdonú cégek lényegesen felkészültebbek, közülük tízből közel hat készített már erre vonatkozó krízistervet. Igaz, többségüknél az anyavállalat ösztönzi ezt. Márpedig az anyacégek a legtöbb esetben szigorúan szabályozott módon korábbi válságtapasztalatokat is felhasználva működnek ilyen esetekben.

A legtöbb társaság első lépése a válságstáb létrehozása, illetve a higiéniás előírások meghatározása volt. Azok, akik még csak most készítik a krízisprogramot, úgy gondolják, leginkább a kulcsfeladatok, munkakörök azonosítása, a helyettesítési rendszer kiépítése a dolguk.

A lapunk által megkérdezett vállalatok jelzése alapján úgy tűnik, a legtöbben nem egyedül, hanem a foglalkozás-egészségügyi szolgálat bevonásával igyekeznek proaktívan felkészülni. Hasonlóság van abban is, hogy mindenhol a felső vezetők, sőt a top- menedzser részvételével alakítják ki a krízistervet és a válságstábot, s nagy hangsúlyt helyeznek a belső kommunikációra, főleg, hogy ne törjön ki pánik.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.