„A Malév működésének megszűnésével átrendeződött a légiközlekedés piaca, és kihívás számukra, hogy a keletkezett űr egy részét betöltsük. Egyebek között benyújtottuk pályázatunkat a Malév repülési jogaira a kijevi, a tel-avivi és a moszkvai útvonalra” – mondta lapunknak Daniel de Carvalho, a Wizz Air kommunikációs igazgatója. A magyar gyökerű légitársaság az idén is forgalma növekedésére számít, a tervek szerint 2012-ben 12 millió utast szállítanak a 2011-es 11 millió után. Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehet. A Liszt Ferenc repteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers ugyanis korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét.
Idén nehéz első negyedéven vannak túl az európai légitársaságok. Habár az európai repülőtereken megfordult utasok száma 3,4 százalékkal nőtt 2011-hez képest, az európai légi járatok száma az időszakban 1,7 százalékos mérséklődést mutat. Az elmúlt és az elkövetkező időszakban több iparági változás is érinti az európai utasforgalmat. A Ryanair bejelentette, hogy az idei télen is úgy tervezi, hogy 80 repülőgépet parkoltatni fog, ennek okát a folyamatosan emelkedő üzemanyagárakban, a dublini és a Stansted repülőtér magas téli díjával indokolta. Az olasz versenyhivatal pedig kiadta a hatósági engedélyt arra, hogy az Alitalia csoport megvásárolhassa a cataniai központú Wind Jet légitársaságot. A tranzakció összhangban van más vezető európai légiközlekedési csoportok törekvéseivel, melynek célja, hogy erősítsék jelenlétüket a fapados repülési ágazatban is. Az olasz légitársaság közzétett beszámolója szerint az első félévben 201 millió eurót tett ki a veszteség az egy évvel korábbi 107 milliót követően. Nem panaszkodhat viszont az easyJet, a magyar fővárosba is repülő brit fapados teljes árbevétele 10,5 százalékkal nőtt.