BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A csúcs Focus 8,58 millióba kerül

A kék oválos márka ötajtós ferdehátú és kombi változatban kínálja a jelenlegi legcombosabb Focust. Ebben az autóban a főszerep a motoré: 2522 helyett 2000 cm3-es, öt helyett négyhengeres, de a méretcsökkenést korszerű technikával ellensúlyozza, így 250 turbó-lóerőt és 360 Nm-t teljesít!

A ferdehátú Focus ST 6,5 másodperc alatt futja a százat és 248 km/óra a vége, a motorhangot pedig egyenesen bevezették az utastérbe. Terheléskor nyit egy szelep, s a viszonylag csendes motor egyre harsányabban hörög – azért a sorötös karakteresebb volt. Erőteljes gyorsításkor viszont keményen kell markolni a kormányt, mert a nyomaték csavargatja rendesen, de a változó áttételezésű szerkezet amúgy nagyvonalúan közvetlen és a rásegítés mértéke is jól eltalált.

Sajnos a csúszós, nyálkás időben a 10 mm ültetett sportfutómű, a 18 colos alufelnikre húzott 235/40-es gumik és az első kerekek célzott fékezésével operáló elektronikus differenciál nem tudták bizonyítani valódi képességeiket. Az autó vételára kicsit (mások szerint meglehetősen) túlzó: alaphangon 8 580 000 forintba kerül a Focus ST, viszont a 10,7 l/100 km-es tesztfogyasztás egészen tűrhetőnek nevezhető.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.