Hatodik alkalommal ítélték oda a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban elnevezésű verseny díjait három kategóriában és két vállalati méretben. A megmérettetés során a szakemberek ügyfelek százainak véleményét kérték ki egy-egy cég kiszolgálásáról, és esetenként száznál is több próbavásárlást végeztek. Összesen mintegy 2500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek, és mintegy tízezer ember 600 ezer válaszát elemezték, mielőtt felállították volna a rangsort.
A többi között mérték a válaszadás gyorsaságát, értékelték, hogy a kommunikáció során megfelelő-e a megszólítás, az elbúcsúzás, valamint azt is, hogy az ügyintéző kínál-e alternatívát a hozzá fordulóknak, és megköszöni-e a megkeresést.
A személyes és telefonos ügyfélkiszolgálásban a nagyvállalatok között a Provident Pénzügyi Zrt., a közép- és kisvállalatok között a Mercedes-Benz Hungária Kft. nyerte el a címet – utóbbi a telefonosszolgáltatások terén a DHL Express Magyarország Kft.-vel megosztva.
A nagyvállalatok elektronikus ügyfélkiszolgálásában a Magyar Telekom Nyrt. vitte a prímet, a kkv-k között pedig a Mercedes-Benz Hungária Kft. lett az első. Idén először a program szakértői testülete különdíjat is osztott, melyet a próbavásárlók szöveges megjegyzéseinek értékelései alapján ítéltek oda. Ezt a különdíjat a Diego Kereskedelmi Kft. kapta meg, a biztosítási szektor ágazati különdíját pedig az eredmények alapján az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. képviselői vihették haza.
– A gazdasági válság a magyarországi ügyfélszolgálatokra is hatással volt, az elmúlt években sok, elsősorban multinacionális vállalat csökkentette az ügyfélszolgálatok méretét és üzemeltetési költégét, az elmúlt időszakban azonban megfordulni látszik ez a trend. Egyre több cég igyekszik a személyes kapcsolattartás révén megtartani vásárlóit és újakat vonzani. Ezzel párhuzamosan összekapcsolják az online, a telefonos és a személyes csatornákat, figyelik az ügyfelek szokásait, igényeik változását – mondta lapunknak Kricska István, a versenyt szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.
Az információgyűjtés kulcsfontosságú terület lett, és ma már az ügyfélszolgálatok szerepe korántsem csak a problémamegoldásra korlátozódik, mint korábban. – Akad olyan cég, ahol az értékesítés 70 százaléka a telefonos ügyfélszolgálathoz kötődik. A munkatársak új lehetőségeket, szolgáltatásokat ajánlanak az eredetileg valamilyen problémával jelentkezőknek, és a modell működik – teszi hozzá Kricska István. Trendszerű jelenség az is, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak az online megoldások, a prémiumszolgáltatások – a privátbanki ügyintézés vagy a személyes telekommunikációs tanácsadó – pedig rövid idő alatt a kiszolgálás alapelemévé válik majd, amit az ügyfelek többsége elérhet.
– Bíztató, hogy a gazdaság egyre több területén fejlesztik folyamatosan az ügyfélkiszolgálási rendszereket és módszereket, a személyesség, a vásárlók kötődése pedig központi helyre került – tette hozzá Mózes István, a ClientFirst Consulting partnere. A vállalatok ugyanakkor tevékenységüktől, a tulajdonosok nemzetiségétől és a vezetők személyiségétől függően számos módon közelítik meg ugyanazokat a problémákat.
– Bár az utak különböznek, a cél ugyanaz. Ezért versenyezhet egymással egy-egy kategóriában telekommunikációs nagyvállalat állami szervezettel, vagy autógyártó pénzintézettel – fűzte hozzá Mózes István.
A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjért folyó verseny idei újdonsága egy új minősítési rendszer bevezetése volt, amelynek révén minden vállalat egyedi értékelést kapott teljesítményéről. Azok a cégek, amelyek évről évre pályáznak, a minősítési rendszer segítségével követhetik majd fejlődésük irányát és ütemének mértékét. – Ezzel megnyílt a lehetőség arra, hogy a vállalatok belső programokat is indítsanak az ügyfél- és vevőkiszolgálás javítása érdekében – hívta fel a figyelmet Kricska István.
Gyorsan megoldani a problémát
Szerintem a siker kulcsa az, hogy mindig azt nézzük, hogyan tudunk segíteni az ügyfeleinknek. Fontos, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban tudjuk kezelni ügyfeleink problémáját. A telefonos ügyfélkiszolgálásért elnyert díjra büszkék vagyunk, igyekszünk ezt a lendületet a személyes és az elektronikus ügyfélkiszolgálásba is átültetni - mondta Faragó Péter, a DHL Express Magyarország Kft. központi ügyfélszolgálati igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.