Véget ért a Renault–Nissan és a francia kormány között nyolc hónapja kirobbant csatározás, amely az után kezdődött, hogy a kormány, erőpozícióját felhasználva, tovább akarta növelni befolyását a Renault-ban. Ez természetesen sem a cégcsoport menedzsmentjének, sem pedig a Nissannak nem tetszett: előbbi számára az forgott kockán, hogy jelentősen csökken a mozgástere az irányításban, míg utóbbi attól félhetett, hogy túl nagy beleszólása lesz a cég operatív működésébe a francia kormánynak.
Nem csoda, hogy a Renault–Nissan vezére, Carlos Ghosn azonnal megtorpedózta a kormány törekvéseit. Amikor viszont egyértelművé vált, hogy nem járhat sikerrel, a Nissan bejelentette, hogy vagy újratárgyalják a kereszttulajdonlás szerkezetét, vagy felbontják a Renault-val kötött 16 éves szövetséget.
A fenyegetés megtette hatását, és sikerült egy olyan megállapodást kötni, amely a Renault–Nissan és a francia kormány számára egyaránt elfogadható volt: egyrészt a francia kormány szavazati jogát 17,9 százalékban korlátozták, kivéve az olyan rendkívüli döntéseket, amelyek például a Renault franciaországi működésével kapcsolatosak. Másrészt a francia kormány vállalta, hogy nem avatkozik bele a Nissan operatív irányításába, harmadrészt pedig a Nissan ígéretet tett arra, hogy nem növeli jelenlegi 15 százalékos részesedését a Renault-ban, és nem tesz kísérletet arra, hogy azokat szavazati joggal bíró részvényekre váltsa.
A megállapodás legnagyobb nyertesei valószínűleg a cégcsoport munkavállalói, hiszen a fentiek értelmében a francia állam érdemi lépéseket tehet annak érdekében, hogy az országban tartsa a gyártást, ha a cég menedzsmentje külföldre akarná azt kiszervezni. Megnyugodhatnak az Egyesült Királyságban található sunderlandi üzem dolgozói is, hiszen a korábbi találgatásokkal ellentétben az államnak nem lesz lehetősége arra, hogy Franciaországba telepítse át a gyártást, és így új munkahelyeket teremtsen.
Rövid távon a legnagyobb vesztesek a Renault részvényesei lehetnek. Sokan bíztak abban, hogy Carlos Ghosn a mostani helyzetet ki tudja majd használni a szövetség együttműködését elmélyítő reformokra. A még merészebbek egyenesen azt remélték, hogy sikerül a két autógyártót teljesen összeolvasztani. A megállapodás viszont világossá tette, hogy szó sincs ilyen törekvésekről, így nem csoda, hogy a francia autógyártó árfolyama esett a bejelentés óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.