Függetlenségének utolsó évét gyengébb eredménnyel zárta a SABMiller söripari óriás. A globális piacvezető Anheuser-Busch InBevvel fúzióra készülő brit cég kiigazított adózás előtti profitja 16 százalékkal 4,1 milliárd dollárra szűkült a márciussal zárult üzleti évben. A háttérben nem a sörszomj csökkenése, hanem profánabb okok állnak: le kellett írniuk a háború sújtotta dél-szudáni és angolai befektetéseikből 572 millió dollár értékben, további 160 milliót a fúziós előkészületek vittek el, és az árfolyamhatások is ellenük játszottak.
Nem fogható a SABMillerre, hogy lazsálna, hiszen haszonkulcsán így is 60 bázispontnyit emelni tudott – mondta a Bloombergnek Eamonn Ferry, a BNP Paribas elemzője, aki szerint az erős második fél év tükröződik az eredményeken. A SABMiller a fúzió előtti fogyókúra részeként eladta a Grolschot, a Meantime-ot és a Peronit a japán Asahinak, kiszállt az amerikai MillerCoorsból és a kínai CR Snow-ból, s újabban közép-európai érdekeltségeit – közte a Drehert – árulja. A héten a panamai leányát adta el a brazil AmBevnek. Az utolsó osztalékfizetést augusztus közepére tervezik, remélve, hogy a jóváhagyások birtokában ősszel már az AB InBevbe olvadva folytathatják a sörgyártást.
Időközben a SABMiller közép- európai portfóliójával hírbe hozott Asahi elnöke, Kodzsi Akijosi kizárta, hogy a bevásárolnának a régióban. Bár megvizsgálták a lehetőségeket, úgy döntöttek, inkább új szerzeményeikre fókuszálnak – idézi az elnököt az ausztrál The Shout. Az Asahi ügye is még függőben van, a fúziós partnerekhez hasonlóan ő sem kapott még jóváhagyást európai piacszerzésére. Kodzsi szerint viszont félő, hogy az alapanyagok piacán az új óriáscég erőfölényre tesz szert. Ennek elkerülése – tette hozzá – az ágazatban folyó egészséges verseny egyik feltétele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.