Nusret Gökçe 2017-ben vált világhírűvé, amikor egy videóban teátrális mozdulattal – könyökét megemelve, hosszú ujjait kifeszítve – szórta a sót egy steaken. A „Salt Bae” néven elhíresült török séf villámgyorsan a globális popkultúra részévé vált, mellyel gazdaságilag is igen jól járt. Éttermeiben világsztárok – többek között Lionel Messi, David Beckham és Leonardo DiCaprio – vacsoráztak, a közösségi médiában pedig minden vendég a híres sószórásos pillanatot akarta elcsípni.
A Nusr‑Et márka a látványos luxusra és exkluzivitásra épített:
– és borsos árak. Egy vacsora könnyen több százezer forintba került, ám a vendégek ennek ellenére hosszú sorokban álltak. A márka rövid idő alatt több kontinensen is megjelent: éttermet nyitottak Isztambulban, Dubajban, Londonban, Miamiban, New Yorkban, Beverly Hillsben és Las Vegasban is.
2024-re azonban repedezni kezdett a világsiker. A vendégek közül egyre többen túlértékelt élményként írták le a Nusr‑Et éttermeket,
mind terítékre kerültek. Eközben az amerikai terjeszkedés összeomlott:
2025-re öt Nusr‑Et egység zárt be az Egyesült Államokban, köztük a Las Vegas-i, bostoni, dallasi és a híres Beverly Hills-i éttermek. A New York-i burgerbár már korábban, 2023-ban csődbe ment.
Salt Bae már nemcsak üzletileg került bajba. A 2022-es világbajnoki döntő után – ahol engedély nélkül lépett a pályára, és Messivel a trófeát emelgette – komoly kritikákat kapott. A FIFA vizsgálatot indított, és bár hivatalos szankció nem született, a közvélemény egyértelműen ellene fordult. 2025-ben már egy VIP rendezvényről is kitessékelték: a Bajnokok Ligája döntő utáni bulin egy videó tanúsága szerint a biztonságiak szólították fel a távozásra.
Emellett a céget korábbi dolgozók perelték be tip-skimming (azaz borravaló elvonása), túlórák ki nem fizetése és diszkrimináció miatt. A londoni egység éves forgalma több millió fonttal csökkent, az EBITDA-profit felére esett vissza, az üzemeltetési költségeken spórolni kellett – még a világítást és a konyhai fűtést is lekapcsolták időszakosan. A brand egyre inkább kifáradni látszik:
a közösségi médiás jelenlét már nem vonzza úgy a vendégeket, és hiába a hírességek korábbi támogatása, a gazdasági adatok szerint a franchise súlyos nehézségekkel küzd.
Salt Bae egy internetes pillanatból épített globális márkát – de a gazdasági sikerhez nem elég a figyelem. Éttermei lassan bezárnak, kitiltják a legnagyobb eseményekről, dolgozói panaszokkal és peres ügyekkel néz szembe, miközben a bevételei is zuhanásban vannak. A csőd hivatalosan még nem történt meg, de a jelek arra utalnak, hogy az egykori sóhintéssel jött világsiker lassan hamuvá válik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.