
Salt Bae csillaga leáldozóban: étterembezárások, VIP-kitiltások, feljelentések és gazdasági lejtmenet
Nusret Gökce 2017-ben vált világhírűvé, amikor egy videóban teátrális mozdulattal – könyökét megemelve, hosszú ujjait kifeszítve – szórta a sót egy steaken. A Salt Bae néven elhíresült török séf villámgyorsan a globális popkultúra részévé vált, amivel gazdaságilag is igen jól járt. Éttermeiben világsztárok – többek között Lionel Messi, David Beckham és Leonardo DiCaprio – vacsoráztak, a közösségi médiában pedig minden vendég a híres sószórásos pillanatot akarta elcsípni.

A Nusr‑Et márka a látványos luxusra és exkluzivitásra épített:
- aranyozott húsételek,
- márványasztalok,
- show-elemek
– és borsos árak. Egy vacsora könnyen több százezer forintba került, ám a vendégek ennek ellenére hosszú sorokban álltak. A márka rövid idő alatt több kontinensen is megjelent: éttermet nyitottak Isztambulban, Dubajban, Londonban, Miamiban, New Yorkban, Beverly Hillsben és Las Vegasban is.
2024-re azonban repedezni kezdett a világsiker. A vendégek közül egyre többen túlértékelt élményként írták le a Nusr‑Et éttermeket,
- a kiszolgálás minősége,
- a várakozási idők
- és az ételek valódi értéke
mind terítékre kerültek. Eközben az amerikai terjeszkedés összeomlott:
2025-re öt Nusr‑Et egység zárt be az Egyesült Államokban, köztük a Las Vegas-i, bostoni, dallasi és a híres Beverly Hills-i éttermek. A New York-i burgerbár már korábban, 2023-ban csődbe ment.
Kitiltások, perek, bevételzuhanás: a sztár viselkedése miatt már nem túl gazdaságos az üzlet
Salt Bae nem csak üzletileg került bajba. A 2022-es világbajnoki döntő után – ahol engedély nélkül lépett a pályára, és Messivel a trófeát emelgette – kemény kritikákat kapott. A FIFA vizsgálatot indított, és bár hivatalos szankció nem született, a közvélemény egyértelműen ellene fordult. 2025-ben már egy VIP-rendezvényről is kitessékelték: a Bajnokok Ligája-döntő utáni bulin egy videó tanúsága szerint a biztonságiak szólították fel a távozásra.

Emellett a céget korábbi dolgozók perelték be tip-skimming (azaz borravaló elvonása), túlórák ki nem fizetése és diszkrimináció miatt. A londoni egység éves forgalma több millió fonttal csökkent, az EBITDA-profit felére esett vissza, az üzemeltetési költségeken spórolni kellett – még a világítást és a konyhai fűtést is lekapcsolták időszakosan. A brand egyre inkább kifáradni látszik:
a közösségi médiás jelenlét már nem vonzza úgy a vendégeket, és hiába a hírességek korábbi támogatása, a gazdasági adatok szerint a franchise súlyos nehézségekkel küzd.
Salt Bae egy internetes pillanatból épített globális márkát – de a gazdasági sikerhez nem elég a figyelem. A csőd hivatalosan még nem történt meg, de a jelek arra utalnak, hogy az egykori sóhintéssel jött világsiker lassan hamuvá válik.





