Az M44-es autóút, miután kibővítik, az M5-ös autópályát köti majd össze Nagykőröstől kiindulva Békéscsabával és később a román határral. A kivitelezés a Kondoros–Tiszakürt, a Kecskemét–Lakitelek–Tiszakürt, valamint a Kondoros–Békéscsaba szakaszon történik. A hídelemeket fuvarozó irányvonatok 2017. ősz vége óta folyamatosan közlekednek, és a szállítás még hónapokig tart.
Az út fölött számos felüljáró ível át. A szükséges hídelemek egyenként 10-44 méter hosszúak, a legnagyobb gerendák tömege 50-60 tonna. A Rail Cargo Hungariának szeptember közepéig Dunaújvárosból Kunszentmártonba tizenkét, Csabacsűdre három, Pálmatér rakodóra négy, Szarvasra és Kondorosra pedig egy-egy irányvonat extrém méretű küldeményét kellett eljuttatnia.
A meghatározott időpontra történő érkezés kiemelten fontos, mert a hídgerendákat általában a kirakás után rögtön beépítik az építkezés helyszínén.
A rendkívül látványos vasútszakmai fuvarfeladat egyúttal jelentős előkészületet és speciális megoldásokat igényel, hiszen egy hídelemet három szorosan összekapcsolt vasúti kocsi szállít.
A gerendát az egység két szélső kocsijára szerelt forgózsámoly, úgynevezett kaloda tartja, a középső, kéttengelyes kocsira a távtartás miatt van szükség. Egy irányvonat jellemzően 11 főrakományt továbbít, a védőkocsikkal együtt 33 kocsit vonatonként. Mivel a hídelemek súlypontja magasan helyezkedik el, könnyen billennek, ezért különleges megoldással kell rögzíteni őket.
Még szokatlanabb megoldásokra van szükség a 120 méter hosszú sínek továbbításához. Ezeket az RCH a 40a szakaszon, azaz a Budapest és Százhalombatta közötti, valamint a 80a vágány Rákos és Hatvan közötti részén folyó pályafelújításhoz juttatja el. A sínek hegesztés nélküli, prémiumminőségű termékek az ausztriai Voestalpine gyárában, Európa legnagyobb sínhengerművében készültek. A rendkívüli küldeményeket előreláthatóan 2021 végéig továbbítja a magyarországi pályaépítésekhez a társaság.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja