Árgus szemmel figyelik a befektető a héten jelentő nagy luxuscégeket, hogy vajon mennyire biztosak abban, hogy tehetős vevőik hajlandók magasabb árat is fizetni a termékekért, vagyis milyen mértékben emelik áraikat az előző év teljesítménye alapján. Az egyik legnagyobb csoport, a francia LVMH kedden jelentette be, hogy jelentős áremelés jön a hónap közepétől a jócskán megnövekedett előállítási és szállítási költségek miatt. Ezzel gyakorlatilag az első volt idén a luxuscégcsoportok közül, amelyik ilyen lépésre szánta el magát – derül ki a Reuters írásából. 

A Louis Vuitton szóvivője szerint világszerte érezhető lesz termékeiknek drágulása a bőráruk, a divatcikkek, a kiegészítők és a parfümök esetében.

A PurseBop, egy, a luxuspiacot szondázó website szerint az emelés 4 és 18 százalék közötti lehet. A bejelentésre azután került sor, hogy az LVMH rekordértékesítést és profitot realizált a 2021-es üzleti évében, a növekedés motorja a Louis Vuitton és a Dior márkák voltak. A januárban közzétett jelentés nyomán Bernard Arnault, az LVMH vezére úgy nyilatkozott, ez bőséges teret ad arra, hogy emeljék az áraikat az adott inflációs környezetet is figyelembe véve, ám az emelkedés mértéke „észszerű” lesz. 

Fotó: AFP

Az árak emelése lehet tehát idén is a bevételnövekedés fő motorja a luxusszektorban, de a folyamat már tavaly elkezdődött. A koronavírus-járvány miatti lezárások után igencsak megnőtt a vevőkör vásárlási kedve, a márkák pedig ezt kihasználva még drágább és exkluzívabb termékekkel állnak elő. 

Kínában például, ahol jelentős méretű a potenciális vásárlóréteg, a Kering csoporthoz tartozó Balenciaga már januárban drágábban kínálta termékeit, és a többi nagy márkától is hasonló lépések várhatók.

A Kering egyébként éppen tegnap tette közzé az éves jelentését, amiből kiderül: a csoport rekordbevételt ért el 2021-ben, a növekedés az előző évhez képest 35 százalékos volt. A szintén francia Hermes pedig ma jelent, de korábban úgy nyilatkozott a Reutersnak, hogy valószínűleg sor kerül áremelésre, ugyanakkor visszautasította azokat az elemzői kijelentéseket, miszerint már a múlt hónapban 3-10 százalékkal megemelte árait.

A drágulás már tavaly elkezdődött, a Chanel például 2021-ben háromszor is emelte táskáinak árát, a klasszikus Chanel táska így most 8200 dollárba kerül, 60 százalékkal többe, mint 2019-ben. 

Az UBS pénzügyi szolgáltató ügyfeleknek küldött elemzésében arra hívja fel a figyelmet, hogy idén hathatós árképzési gyakorlatra és a termékek iránti igény növelésére lehet számítani a luxusmárkák esetében.