BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent decemberben a munkanélküliség az OECD tagállamaiban

Csökkent 2013 decemberében a munkanélküliség a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban. A 34 tagországból álló szervezetben már a harmadik egymást követő hónapja esett a munkanélküliség, decemberben leginkább a fiatalkorúak és a férfiak körében mérséklődött az állástalanok aránya.

Az OECD keddi jelentése szerint decemberben 7,6 százalékra csökkent a tagállamaiban a harmonizált munkanélküliségi ráta a novemberi 7,7 százalék és az októberi 7,8 százalék után. 2013 nagyobb részében 7,9 százalék fölött volt a munkanélküliség.

Az állástalanok arányának tartós és fokozatos csökkenése az elemzők szerint arra utal, hogy a munkaerőpiacra is kezdenek átterjedni a tagállamokban tapasztalt mérsékelt gazdasági növekedés pozitív hatásai.

A munkanélküliek száma decemberben 46,2 millió volt, novemberben 46,9 millió. A decemberi szám még mindig 11,5 millióval magasabb, mint a 2008 júliusi, azaz a gazdasági válság előtti adat.

A munkanélküliség leginkább az Egyesült Államokban és Japánban csökkent, de szintén jelentős visszaesés volt Spanyolországban és Írországban is. Kanadában, Izraelben és Mexikóban decemberben nőtt a munkanélküliség. A munkanélküliek aránya Spanyolországban volt a legnagyobb (25,8 százalék) és Dél-Koreában a legkisebb (3 százalék).

Az OECD Magyarországról még nem adott ki 2013. decemberi munkanélküli adatokat. 2013 novemberében 9,3 százalék, októberben 9,5 százalék volt a harmonizált munkanélküliségi arány.

A szervezet jelentése kitért a fiatalkorúak közti munkanélküliségre is, ami 15,5 százalék volt 2013. decemberben, 1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Az OCED felhívta rá a figyelmet, hogy tagállami szinten még mindig kedvezőtlenek az adatok. Görögországban a fiatalkorúak 59,2 százalékának, Spanyolországban 54,3 százalékuknak, Olaszországban 41,6 százalékuknak nincs munkája.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.