Újabb Wizz Air-járatokat töröltek az elmúlt napokban. A hoppon maradt utasok minden esetben arra panaszkodnak, hogy semmilyen segítséget nem kaptak a légitársaságtól. Az RTL Híradónak nyilatkozó egyik utas azt mondta: 

Vasárnap helyett kedden, egy másik légitársaság gépével sikerült csak hazaérnünk, és majdnem ezer euró pluszköltségünk lett.

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Az utas arról is beszélt, hogy 

nem ajánlottak nekik szálláslehetőséget, de az ételhez jutásban sem segítettek neki. Azt tanácsolták, kérjenek mindenről számlát, és majd utólag kifizetik.

Végül kedden egy másik légitársaság gépével sikerült hazaérniük, és majdnem ezer euró pluszköltségük lett. Bízik abban, hogy megkapja majd a pénzt.

A riport szerint ugyanígy jártak a Budapest–London-járat utasai is, de törölték a párizsi járatokat is. A Wizz Air szerint a törléseket a légi irányításban, illetve a földi kiszolgálásban fellépő munkaerőhiány okozza.

A fogyasztóvédelmi hatóság az RTL Híradó megkeresésére azt közölte, hogy az utasok az induló repülőtér országának fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatnak. A budapesti kormányhivatalhoz pedig nem érkezett panasz törölt járatokkal kapcsolatban.

Egy más ügyben viszont indított eljárást az illetékes hatóság. A Technológiai és Ipari Minisztérium közlése szerint vizsgálják, ki a felelős azért, hogy vasárnap több száz Budapestre érkező utas éjszakázott a reptéren, mert nem volt, aki kiadja nekik a feladott csomagjaikat. 

A VG korábban megírta, hogy nagyobb lendülettel indult újra a nemzetközi turizmus a járványügyi korlátozások feloldása után, mint amikor 2019-ben abbamaradt. A jegyárak növekedése sem tartja vissza az utazni vágyókat, olyannyira, hogy a légi közlekedési ágazat nem tud lépést tartani a megugró kereslettel. Egyre több járatkéséssel számolnak.