BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, melyik a legnépszerűbb konyha hazánkban

Ahhoz képest, hogy egy generációval korábban még az is különlegesnek számított, ha valaki egy kínai kifőzdében evett egy csípős-savanyú levest, mára – a street food forradalomnak és a globalizációnak köszönhetően – egyre több nemzet autentikus fogásait lehet kipróbálni a hazai vendéglátóhelyeken.

A Falatozz.hu országos ételrendelő portál utánajárt, hogy a kínálatában szereplő 430 étteremben milyen arányban oszlanak meg a gasztronómiai kultúrák.

  • Az éttermek 36 százaléka kínál görög ételt,
  • 31 százaléka mexikói fogásokat,
  • a toplista harmadik helyét pedig a klasszikus olasz ízvilág zárja 19 százalékkal.
  • Utánuk következnek a thai (6,5 százalék), kínai (4,5 százalék), japán (2 százalék), indiai (1,5 százalék) és vietnami (1,5 százalék) ínyencségeket szerepeltető éttermek. A vendéglátóegységek étlapjain szereplő ételek közül bő 3 százalék készül wokban.

    Fotó: Falatozz.hu

    Gyakori jelenség, hogy egy étlap csak néhány görög-mexikói-olasz ételt tartalmaz, a zöme azonban magyaros jellegű, míg az ázsiai konyhánál általában kizárólag az adott nép tradicionális finomságai sorakoznak a menüben.

    A rendelések száma alapján 2018-ban a világkonyha fogásai közül a legnépszerűbbek

  • a görög gyros tál,
  • utána következik a mexikói burrito,
  • majd az olasz paradicsomleves.
  • Lemaradt a dobogóról a negyedik legkedveltebb házhoz rendelt főétel, a kínai szezámmagos csirke.

    Fotó: Pixabay

    Az adatbázis szerint az éttermek 82 százaléka vett fel az étlapjára külföldi ihletésű ételeket, és csak a maradék 18% árul kizárólag magyaros ízeket. A Falatozz.hu-n az arány évről évre nő: 2017-hez képest 2018-ban 11 százalékot ugrott a világkonyhát is kínáló éttermek száma, és ez a tendencia idén is folytatódik. Ezek szerint a fogyasztókra egyre inkább jellemző a felfedezés, valamint az inspirálódás más kultúrák ízeiből.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.