A térkép a H&M honlapján jelent meg, a sanghaji hatóságok emeltek kifogást ellene, és a vállalat helyt adott a panasznak – írta a kínai kibertér-felügyelet pénteki nyilatkozatára hivatkozva a Bloomberg. A felek nem szolgáltak részletekkel, de a heves vietnámi reakciókból kiderült: egy olyan térképről volt szó, amelyen a nyomás hatására a cég Kína részeként tüntette fel a Dél-kínai-tenger vitatott hovatartozású területeit. Kína a saját felségterületének tekinti a tenger több mint 80 százalékát, de ezt az igényt Vietnám, a Fülöp-szigetek, Brunei, Malajzia és Tajvan is vitatja, és a követelés miatt feszültség keletkezett Washingtonnal is.
A H&M térképén végrehajtott változtatás sérti Vietnám szuverenitását – idézte a Sai Gon Giai Phóng nevű lap a helyi fogyasztói jogi szövetség elnökét. A H&M 2017-ben nyitotta első üzletét Ho Si Minh-városban, és már tizenkét egysége van Vietnámban. Kínában több mint ötszáz, ráadásul ezen a sokkal nagyobb és régibb piacán a hszincsiangi ujgurok kezelése miatt kirobbant szankcióháborúban a svédek más nyugati vállalatokhoz hasonlóan korábban már kutyaszorítóba kerültek. A hszincsiangi jogsértéseket, beleértve a kényszermunka alkalmazását, Peking tagadja, a Kínában gyorsan terjeszkedő nyugati ruházati láncok, mint a Nike és az Adidas pedig azt, hogy bármit is beszereznének az északnyugati gyapottermelő tartományból. Március végén velük együtt a H&M is kormányzati és médiaössztűz alá került Kínában, miközben a Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex csöndben eltávolította honlapjáról a hszincsiangi jogsértésekről szóló anyagokat. A H&M viszont a kínai Baidu Maps áruházkeresőjéről, a DiDi Chuxing fuvarmegosztó térképeiről és az Alibaba Tmall e-kereskedelmi platformjáról tűnt el. A kínai közösségi médiában felhívások jelentek meg a nyugati ruházati láncok bojkottjára. A nagy divatházak trendjeinek olcsó másolataival hódító svéd cég közleményben fejezte ki reményét, hogy visszanyeri vásárlói és üzleti partnerei bizalmát. A konfliktus következtében legalább hat H&M-üzlet szerződését mondták fel a bérbeadók a Bloomberg szerint. A svéd vállalat egyébként a pandémia hatásai miatt 1,39 milliárd korona (160 millió dollár) veszteséget könyvelt el a februárral zárult negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.