Felülmúlta a szerdán piacnyitás előtt jelentő AT&T negyedéves árbevétele a piaci várakozásokat. A árfolyama már a tőzsdeharang megkondulása előtt több mint 2 százalékot emelkedett. A vállalat teljes konszolidált árbevétele 41,0 milliárd dollár volt a tavalyi utolsó negyedévben, míg az elemzők 40,44 milliárd dollárt vártak a Refinitiv szerint. Az egy részvényre jutó nyereség 0,69 dollárra ugrott az egy évvel korábbi azonos időszak részvényenkénti 1,95 dolláros veszteségéről. Igaz, a 2020 negyedik negyedévi 13,89 milliárd dolláros veszteséghez jelentősen hozzájárult a távközlési óriás DirecTV-egységének leírásából adódó 15,5 milliárd dolláros számviteli költség, ami erősen torzította az eredményt. Ezzel tisztítva a bázis is nyereséges lett volna, s így kevésbé lenne drámai a tavalyi utolsó negyedévben elért 5 milliárd dolláros profit.

Fotó: MEGAN MALOY / AFP

A negyedéves számokat felfelé tolta a Warner Media és streaming platformja, a HBO Max erőteljes növekedése. A vállalat korábban arról számolt be, hogy az HBO üzletág, amely magában foglalja az HBO Max tevékenységét is, a tavalyi évet 73,8 millió előfizetővel zárta világszerte.  Ami meghaladta az év elején kiadott 70-73 millió előfizetőre vonatkozó célkitűzést. Az HBO amerikai előfizetései az év végén 46,8 milliót értek el. Az erős számok azzal magyarázhatóak, hogy a koronavírus-járvány újabb hullámai miatt sokan inkább otthon maradtak, s a házi mozi rendszereket preferálták a népes filmszínházakkal szemben. A tartósan fennmaradó home office, az otthoni munkavégzés, a távtanulás és az online játékok igénye  fenntartja az AT&T vezeték nélküli szolgáltatásai iránti keresletet. Bár a FactSet 906 500 új telefon előfizetőre előfizetőre számított a negyedévben, míg a tényleges bővülés csupán 884 ezer előfizető volt. Ám ezt ellensúlyozta, hogy a HBO és  a Warner Media árbevétele 15,4 százalékkal, 9,9 milliárd dollárra nőtt a negyedévben. Az HBO prémium tv-csatorna és az HBO Max streaming szolgáltatás a negyedév során 4,4 millió új előfizetőt igazolt, olyan sikerszériákkal, mint a Dűne, a Mátrix és az Utódlás. 

Az idei évben csak egyszámjegyű növekedést vár az AT&T. Prognózisuk szerint  az éves korrigált nyereség részvényenként 3,10 és 3,15 dollár között mozoghat 2022-ben, míg az elemzői várakozások átlaga 3,21 dollár részvényenként. A társaságnak olyan erős versenytársakkal kell szembenéznie, mint  a Verizon és a T-Mobile US.