BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az egekben a magánrepülőgép-piac

A magánrepülőgépek kölcsönzéseinek száma tovább emelkedett tavaly, még annak ellenére is, hogy utasok milliói tértek vissza a kereskedelmi légitársaságokhoz, és az infláció miatt egyre drágább repülni.

Tavaly 10 százalékkal több magánrepülőgépet béreltek, mint egy évvel korábban. A világjárvány előtti, 2019-es szinthez képest pedig 14 százalékos az emelkedés – derül ki egy légi közlekedést elemző cég, a WingX adataiból.

Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság (illusztráció)

Richard Koe, a vállalat vezérigazgatója szerint a magánrepülőgép-kölcsönzés iránti kereslet az elmúlt két évben rekordot döntött. A foglalások a magángépekre 2020-ban kezdtek megszaporodni, mivel a vagyonosabb rétegek és az üzleti ügyek miatt utazó üzletemberek igyekeztek elkerülni a tömeget és a kényelmetlen járványvédelmi intézkedéseket. Az amerikai magánrepülőgép-társaságok a foglalások emelkedő számáról számoltak be, a Flexjet szerint a decemberi ünnepi szezon volt története eddigi legforgalmasabb hónapa – írja az Financial Times.

Vannak olyan egyéni és vállalati ügyfeleink, akik a korlátozott kereskedelmi szolgáltatás miatt teljesen áttértek a magánrepülésre

– mondta Kenny Dichter, a Wheels Up magánrepülőgép-kölcsönző cég vezérigazgatója. Dichter szerint a vállalat bevétele 39 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A kereslet a növekvő költségek és a magánrepülőgépek utasonként jóval magasabb szén-dioxid-kibocsátása miatti aggodalmak ellenére továbbra is erős.

„Számomra ez egy kényelmi szempont” – mondta Jeffrey Alecci, egy New Jersey-i pénzügyi tanácsadó, aki feleségével repült Floridába a múlt hónapban. Vannak arra utaló jelek, hogy a szegmens elérheti a mélypontját, mivel a magánrepülőgépek üzemanyagköltségei emelkednek, és egyre drágább a bérlésük. Ennek ellenére egy felmérés szerint a vállalatok háromnegyede arra számít, hogy idén is ugyanannyit fog közlekedni, mint tavaly, csak 4 százalék számol csökkenő forgalommal. Az Icarus Jet vezérigazgatója ezt azzal indokolta, hogy a magánrepülőket választó tehetős és üzleti ügyfeleket nem tartja vissza az infláció.

Az idén sem ússzuk meg a reptéri káoszt

A légi utasok az idén is jelentős fennakadásokkal szembesülnek, részben az orosz–ukrán háború miatt, miután lezárták a két ország légterét – figyelmeztetett az európai légtér biztonságáért felelős szervezet, az Eurocontrol. Az idei lesz a legkeményebb az elmúlt tíz évből; durvább lesz még a tavalyinál is, amikor visszatért a forgalom Európa és a világ légi folyosóira a pandémia miatt bevezetett korlátozások után.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.