Tavaly 10 százalékkal több magánrepülőgépet béreltek, mint egy évvel korábban. A világjárvány előtti, 2019-es szinthez képest pedig 14 százalékos az emelkedés – derül ki egy légi közlekedést elemző cég, a WingX adataiból.

Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság (illusztráció)

Richard Koe, a vállalat vezérigazgatója szerint a magánrepülőgép-kölcsönzés iránti kereslet az elmúlt két évben rekordot döntött. A foglalások a magángépekre 2020-ban kezdtek megszaporodni, mivel a vagyonosabb rétegek és az üzleti ügyek miatt utazó üzletemberek igyekeztek elkerülni a tömeget és a kényelmetlen járványvédelmi intézkedéseket. Az amerikai magánrepülőgép-társaságok a foglalások emelkedő számáról számoltak be, a Flexjet szerint a decemberi ünnepi szezon volt története eddigi legforgalmasabb hónapa – írja az Financial Times.

Vannak olyan egyéni és vállalati ügyfeleink, akik a korlátozott kereskedelmi szolgáltatás miatt teljesen áttértek a magánrepülésre

– mondta Kenny Dichter, a Wheels Up magánrepülőgép-kölcsönző cég vezérigazgatója. Dichter szerint a vállalat bevétele 39 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A kereslet a növekvő költségek és a magánrepülőgépek utasonként jóval magasabb szén-dioxid-kibocsátása miatti aggodalmak ellenére továbbra is erős.

„Számomra ez egy kényelmi szempont” – mondta Jeffrey Alecci, egy New Jersey-i pénzügyi tanácsadó, aki feleségével repült Floridába a múlt hónapban. Vannak arra utaló jelek, hogy a szegmens elérheti a mélypontját, mivel a magánrepülőgépek üzemanyagköltségei emelkednek, és egyre drágább a bérlésük. Ennek ellenére egy felmérés szerint a vállalatok háromnegyede arra számít, hogy idén is ugyanannyit fog közlekedni, mint tavaly, csak 4 százalék számol csökkenő forgalommal. Az Icarus Jet vezérigazgatója ezt azzal indokolta, hogy a magánrepülőket választó tehetős és üzleti ügyfeleket nem tartja vissza az

Az idén sem ússzuk meg a reptéri káoszt

A légi utasok az idén is jelentős fennakadásokkal szembesülnek, részben az orosz–ukrán háború miatt, miután lezárták a két ország légterét – figyelmeztetett az európai légtér biztonságáért felelős szervezet, az Eurocontrol. Az idei lesz a legkeményebb az elmúlt tíz évből; durvább lesz még a tavalyinál is, amikor visszatért a forgalom Európa és a világ légi folyosóira a pandémia miatt bevezetett korlátozások után.