Jól jött a dízelbotrány a Schaefflernek

Pénzügy | Stratégia

Az autóiparban a dízelbotrány utórezgései, a szigorodó emissziós szabályozások és ezzel együtt a stratégiai irányváltás is az elektromos és hibrid technológia irányába mutat. Ebből a beszállítók nagyobb mértékben profitálhatnak, mint maguk az autógyártók.


A Schaeffler bevételének 75 százalékát adják az autóipari megoldások, azon belül 3 százalékot a hibrid- és elektromos autókhoz fejlesztett alkatrészek – ezt az arányt 2020-ig 15 százalék fölé kívánják növelni. A vállalat a stratégiai piacai közül Kínára fókuszál a közeljövőben, hiszen az ország a világ legnagyobb elektromos- és hibridautó-piacává válhat 2020-ra. A helyi emissziós szabályozás egyike a legszigorúbbaknak, a kínai autógyártók pedig kizárólag külső partnerekkel tudják időre kifejleszteni ezt a technológiát.


A vállalat fundamentumai igen kedvezők, értékesítései 4 százalékkal haladhatják meg a globális autóeladásokat idén, míg az ipari megoldások részlege is a bevétel növekedéséről adhat számot. A cég tavaly felére vágta az adósságtömegét, mellyel a nettó eladósodottsági rátája 1,1-es szintre esett vissza. A k+f-költségek ugyan tovább nőhetnek a beruházások miatt, de még mindig viszonylag alacsony hányadát, közel 6 százalékát adhatják a bevételnek.


A Schaeffler osztalékpapírként sem rossz választás, hiszen jelenleg 3 százalék feletti az osztalékhozama, sőt az idei év után körülbelül 15 százalékkal növelheti a részvényeseknek szánt összeget. A vállalat a konkurensekhez képest alulértékelt, 2017-es P/E-rátája 9,3-es szinten áll a 12,4-es átlaghoz viszonyítva, miközben a részvényenkénti eredménynövekedése 30 százalékos lehet idén a riválisok 20 százalékos átlagával szemben. A Schaeffler árfolyama 3 hetes negatív korrekció után pattant vissza, és egészen 17 euróig menetelhet, ami körülbelül 8 százalékos felértékelődésnek felel meg.

Képes-e Brüsszel válságot kezelni?

Ahogy a koronavírus minden előzetes forgatókönyvet felülírt, a költségvetésről szóló vitával is ez történt. Vélemény.

Egy cégben a Siemens energia-üzletága

A nemzetközi Siemens csoport magyarországi érdekeltségeknél is megtörténnek a szükséges változások.

Pénzcsap nyílik a közlekedési ágazatban

A közösségi közlekedést lebonyolító cégeknek jövőre mintegy százmilliárd forinttal, a korábbi ötödével jut nagyobb támogatás.

Közel ötmilliárd forint támogatást nyertek Pest megyei vállalkozások

A támogatás összege cégenként a 300 millió forintot is elérheti.
Világgazdaság Piactér