Új papírokat dobhatnak piacra
A korábbi terveknek megfelelően 10 százalékos árbevétel-növekedést érhet el 2019-ben a Masterplast, az adózott nyereség viszont a vártnál is nagyobb mértékben, 45 százalékkal nőhet, jócskán meghaladva a vezetőség 2019-re kitűzött négymillió eurós célját – derült ki a társaság befektetői tájékoztatóján.
Az utóbbi évtized legjobb eredményének eléréséhez a pozitív építőipari trendek és a kedvező devizakörnyezet mellett a gyártási kibocsátás fejlesztése is segíthette a vállalatot. Az üvegszövetgyártás 25 százalékkal bővült az elmúlt években megvalósított, 16 millió euró összértékű beruházásoknak köszönhetően, ezáltal már a második legnagyobb európai és a harmadik legnagyobb globális gyártónak számít a cég. A polisztirol- (EPS) kibocsátás a szabadkai termelőegységnek és a T-cell felvásárlásának betudhatóan 30 százalékkal nőtt, a káli habfólia-termelés viszont a vártnál nehezebben futott fel.

Az idén még elsősorban az új építésű beruházások mozgatták a piacot, a következő években viszont a felújítási szegmens fellendülésére számít a cégcsoport – mondta Nádasi Róbert vezérigazgató.
A társaság új projektet is bejelentett, Sárszentmihályon diffúziós tetőfóliák gyártásával bővül a saját paletta. Az 1,3 millió eurós beruházás keretében évente harmincmillió négyzetméter diffúziós tetőfólia előállítására alkalmas gyártósort létesítenek, a termelés a jövő év második negyedében kezdődhet.
A fejlődés kulcsát a saját gyártás arányának folyamatos növelésében látja a vállalat. A saját gyártás az idén várhatóan 45 százalékkal járul hozzá az árbevételhez, két év múlva pedig már a forgalom felét adhatja. A cél, hogy 2030-ra meghaladja a 65 százalékot a házon belüli termelés aránya.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja


