A borkedvelők elsősorban a rendezvényre jellemző jó hangulat és az új nedűk megismerésének lehetősége miatt keresik fel az eseményt. A látogatók főként barátok társaságában vagy borfesztiválokon ismerkednek meg az új borokkal, míg a szervezett kóstolók, borklubok szerepe egyelőre csekély. A színpadi programok közül tavaly a dzsessz volt a legnépszerűbb, de sokakat érdekelt a nép- és a világzene is.
A látogatók zöme három-hat órát tölt el a rendezvényen. A fesztivált felkeresők között az elmúlt évben enyhe többségben voltak a nők (53 százalékos arányban), míg egy évvel korábban kismértékben a férfiak javára billent a mérleg. A közönség 30 százaléka tavaly a 26–35 év közötti korcsoportba tartozott, és ez az arány megfelelt a korábban regisztrált adatoknak. Ugyanakkor a megelőző évinél másfélszer annyi 25 év alatti fiatal látogatott ki a budai várba.
Két évvel ezelőtt a látogatók 71 százaléka volt fővárosi, míg tavaly csak 63 százalékuk. Ez azt jelentette, hogy a vidékiek egyre nagyobb számban vesznek részt a rendezvényen. A legtöbb külföldi látogató – csakúgy, mint korábban – Nagy-Britanniából érkezett. A jövedelmi viszonyokat vizsgálva az állapítható meg, hogy a 70 ezer forint alatt keresők aránya 15-ről 20 százalékra bővült. A középfokú végzettsé-gűek száma is nőtt, de – 61 százalékos részaránnyal – még mindig a felsőfokú képesítésűek és a nagyobb jövedelműek voltak a legtöbben.
A „bor- és szakmacentrikus” látogatókról elmondható, hogy e kört kilencven százalékban magyarok alkotják. Elsősorban az újságokból és a televízióból szerzik információikat, de az internetet is sokuk használja e célokra. Rájuk jellemző a legkevésbé, hogy otthon próbálnák ki a borászati újdonságokat: szívesebben teszik ezt baráti körben, borfesztiválokon vagy pincelátogatásokon. Az inkább „társaságcentrikus” közönségtől az is megkülönbözteti őket, hogy nagyobb arányban vannak köztük borokhoz értők, és több időt is töltenek ilyen rendezvényeken.
A látogatók csaknem 50 százaléka először járt az eseményen, 18 százalékuk másodjára érkezett, míg 31 százalékuk gyakori látogatónak számított. A kérdőívet kitöltő külföldiek 46 százaléka Nagy-Britanniából látogatott ide, míg a németek aránya 5 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.