Adománygyűjtő kampányt indított a közösségi médiában hétfőn az ausztrál hírügynökség (AAP) azzal a céllal, hogy „fenntarthassa a független hírek biztosítását az országban működő több száz sajtóorgánum számára”.
A 85 éve alapított ausztrál országos hírügynökség márciusban majdnem megszűnt, mert drasztikusan csökkent az előfizetők száma, és úgy ítélték meg, kicsi már az igény a hírügynökség szolgáltatásaira, mivel a portálok híreihez ingyen hozzájutnak az emberek. Az AAP igazgatótanácsa hivatalosan be is jelentette a bezárást, de végül – a média sokszínűségének megőrzése érdekében – egy jótékony célú befektetői konzorcium júniusban megvásárolta az ausztrál hírügynökséget.
A demokrácia érdekében támogasd a minőségi újságírást
– olvasható az AAP Twitteren megjelent felhívásában.
For the sake of democracy, support quality journalism #aapneedsyou
You can help by;
1) supporting our campaign https://t.co/4XoCRHKQjA
2) sharing your story and love for AAP with #aapneedsyou
3) sharing this post with others pic.twitter.com/iOQbLdhGiw— AAP Newswire (@AAPNewswire) September 7, 2020
Jonty Low, az AAP elnöke a hírügynökség honlapján kiemelte:
Az ausztrál hírügynökséget Keith Murdoch újságíró-üzletember, a később a News Corporation médiavállalatot megalapító Rupert Murdoch médiamágnás apja hozta létre 1935-ben. A megszűnés márciusi bejelentése előtt az AAP-nek még több mint 180 munkatársa volt, és tudósítói irodát tartott fenn Ausztrália nyolc szövetségi államában és territóriumában, illetve Új-Zélandon, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban is. Mára az újságíróinak száma 85-re csökkent.