BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
F1® LE FILM - F1: THE MOVIE (2025) Brad Pitt F1-es filmje

Pénzeső Hollywoodban: Brad Pitt Forma–1-es filmjét 40 millióval támogatták a márkák

A film közel 40 millió dollárt szerzett valódi hirdetőktől – annak ellenére, hogy egy fiktív versenycsapat köré épül a történet. A Brad Pitt F1-es filmje letarolta a mozikat a bemutató hétvégéjén, de nemcsak a jegybevételek, hanem a szponzori háttér is rekordokat döntött.

A F1: The Movie máris történelmet írt: a bemutató hétvégéjén 55,6 millió dolláros bevételt hozott az Egyesült Államokban, globálisan pedig elérte a 144 millió dollárt. Brad Pitt F1-es filmje ezzel nemcsak az Apple által készített filmek között lett rekorder, hanem minden idők legsikeresebb élőszereplős, autóversenyzős filmje is – megelőzve a Ricky Bobby – A legenda születik 47 milliós nyitányát – írta a ForTheWin.

F1® LE FILM - F1: THE MOVIE (2025) Brad Pitt F1-es filmje
A Brad Pitt F1-es filmje letarolta a mozikat a bemutató hétvégéjén, de nemcsak a jegybevételek, hanem a szponzori háttér is rekordokat döntött / Fotó: Collection ChristopheL via AFP

A film költségvetését 200 és 300 millió dollár közé becsülik, de ennek egy részét már a forgatás előtt sikerült lefedni egy rendhagyó forrásból: valódi szponzorációs szerződésekből. Bár a film egy kitalált Forma–1-es csapat, az APX GP köré épül – ahol Pitt karaktere, a visszavonult Sonny Hayes egy fiatal tehetség, Joshua Pearce (Damson Idris) oldalán tér vissza a pályára – a csapatot körülvevő márkák a való életből valók.

Pénzesőt hozott Brad Pitt F1-es filmje

A Forbes információi szerint a film producere, David Leneer mintegy 40 millió dollárnyi támogatást szerzett olyan márkáktól, mint a Mercedes, az OMP, a Tommy Hilfiger, a Shark, a Geico, az EA Sports és a főszponzor Expensify. Leneer, akit a lap „a filmes márkaintegráció úttörőjének” nevez, több támogatást hozott össze ehhez a produkcióhoz, mint korábbi sikerfilmjeihez – köztük a Top Gun: Maverick, a Nemzet aranya vagy a Transformers egyes részeihez.

A Forma–1 világában megszokott a márkák jelenléte, így különösen „organikus” volt a cégek integrálása a filmbe. A hiteles látvány és az ismert brandek együttese nemcsak a mozinézőknek nyújtott izgalmas élményt, hanem a hirdetők számára is kivételes megjelenést biztosított. Az Apple-nek ez az új dobása tehát nemcsak művészi és pénzügyi siker, hanem egyben a filmes marketing egyik legérdekesebb friss példája is.

Minden idők legdrágább filmje lehet Brad Pitt Forma-1-es mozija

Brad Pitt egyelőre cím nélküli Forma–1-es filmjének költségvetése meghaladja a 300 millió dollárt. Lewis Hamilton magát alakítja a Pitt által fémjelzett filmben, de a pilóta producerként is szerepet vállalt.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.