Sok előnye lenne a robogók rendszámozásának

Vállalatok

A kismotorok és robogók tulajdonosainak nagy része csak akkor viszi szervizbe a járművét, ha már feltétlenül szükségessé válik, részben azért, mert jelenleg nincs semmilyen kötelező átvizsgálás (műszaki vizsga) az 50 köbcentiméter alatti lökettérfogatú motoroknál – mondta egy mai sajtótájékoztatón Csima Béla, a Moped91 Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a megfelelő tavaszi felkészítés kulcsfontosságú a motorkerékpároknál, robogóknál, hiszen a jellemzően több hónap szünet után elővett jármű műszaki állapotát feltétlenül ellenőrizni kell.


Az ügyvezető igazgató szerint feltétlenül szükséges lenne a kismotorok és robogók rendszámozásának megoldása Magyarországon, hiszen a jelen körülmények között csak becsülni lehet, mennyi ilyen jármű fut az utakon, nincs megoldva az azonosítás, és a járművek műszaki állapota is teljesen a tulajdonos hozzáállásán múlik. Ezzel együtt – hangsúlyozta – olyan megoldást kell találni, amely vállalható költséget jelentene az érintett tulajdonosoknak: vagyis a robogók rendszámozása, vizsgáztatása nem szabad, hogy annyiba kerüljön, mint egy nagy teljesítményű motorkerékpáré vagy autóé, hiszen akkor a forgalomba helyezés, illetve forgalomban tartás költsége sok esetben meghaladná a jármű piaci értékét. A rendszámozás várható időpontja ma nem ismert, ám az ügyvezető igazgató szerint két-három éven belül feltehetően megoldják a döntéshozók, annál is inkább, mert a környező országok döntő többségében már működik a rendszámos azonosítás.


Ami az alkatrész-piac alakulását illeti, Csima Béla szerint a válság ott később éreztette a hatását, és jóval kisebb visszaesést tapasztaltak annál, mint ami az új motorok eladásainál volt tapasztalható. Az utóbbi egy-két évben pedig már kisebb növekedés történt a piacon, részben annak köszönhetően, hogy az utóbbi években felfutott a használt robogók és motorkerékpárok importja Magyarországon.


Az 1991-ben alapított Moped91 Kft. profilját kezdetben a volt szocialista blokk motorkerékpárjainak alkatrész-forgalmazása adta. 1997-ben a cég megnyitotta nagykereskedelmi központját Dunaharasztiban, és bővítette kínálatát kerékpáralkatrészek, majd olasz és japán motorkerékpár-alkatrészek forgalmazásával is. A társaság termékpalettája jelenleg közel 12 ezer termékből áll, a cég közel 700 millió forintos éves forgalmat bonyolít, és 10-15 – zömmel kelet-európai – piacra is szállít alkatrészeket.

07:10
Gazdaság

Fejlesztéspolitika
Az uniós projektek pörgethetik a magyar gazdaságot

A megvalósult projektek 3 százalékért felelhetnek a GDP-növekedésben – vélekedtek az Új ciklus sorozatban megkérdezett fejlesztéspolitikai szakértők.
12:00
Gazdaság

Konvergencia 2.0.
Nem kell megbélyegezni a hitelfelvételt

A Magyar Nemzeti Bank a vállalati hiteleknél 50, a lakosságinál akár 100 százalékkal is magasabb hitelvolumen-bővülést is elképzelhetőnek tart.
Világgazdaság Piactér