A gyártósorai átszervezésével, a központi irányítási funkciók összevonásával, a párhuzamos marketingtevékenységek leépítésével, valamint a legfőbb piacokra való összpontosítással több mint egymilliárd dollárnyi költséget szeretne megtakarítani a Lucent. Az elemzők szerint ez a program mintegy 12 ezer munkahely megszüntetésével, azaz 10 százalék körüli létszámcsökkentéssel jár -- jelentette a Reuters.
A nadrágszíj erős összehúzását indokolja, hogy a cégnek a múlt héten -- három hónapon belül másodszor -- eredménye várható romlására kellett figyelmeztetnie a részvényeseit. Így az üzleti év első -- december végén záruló -- negyedében a részvényenkénti eredménye immár 25-30 centtel gyengülhet a várt 1 cent helyett. Az egy évvel korábban még 9,9 milliárd dolláros bevétel pedig mintegy 20 százalékkal csökkenhet a folyó negyedévben.
A társaságot súlyosan érintette a távközlési piac bővülésének lelassulása, valamint a fő fogyasztók beruházási kedvének lanyhulása. Ám a Lucent új elnöke, a visszahívott Henry Schacht főleg abban látja a mostani baj okát, hogy a korábbi gyors forgalomnövekedés nyomán túlzottan felduzzasztották a cég szervezetét. Sok felesleges funkciót hoztak létre, ami egyrészt megnövelte a költségeket, másrészt gyengült a szervezet átláthatósága, és kevesebb figyelem jutott súlyponti feladatokra.
A tervezett átszervezés miatt a Lucent folyó üzleti évét átmenetinek tekinti az új főnök, de várakozásai szerint 2002-ben a cég fejlődése már ismét elérheti vagy meghaladhatja a piaci növekedés ütemét. Ám az elemzők nem ilyen optimisták, különös tekintettel arra, hogy a cégvezetés összforgalma mind nagyobb hányadát várja az USA-n kívüli eladásokból. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a Lucent továbbra sem bízik helyi piaca bővülésében, miközben a külső értékesítés haszonkulcsa szűkülő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.