Franciaország látványosan fejleszti víziút-hálózatát a Párizstól északra fekvő térségben, amivel a fővárost övező ipari körzeteket tudja bekapcsolni az európai víziközlekedési hálózatokba, Belgium és Hollandia közbeiktatásával a Rajnáig. Mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, a kiépítendő csatornákon 4400 tonnás kapacitású, maximum 185 méter hoszszúságú belvízi hajók is közlekedhetnek. Ezeken a tervek szerint főleg mezőgazdasági terményeket és építőanyagokat szállítanának, amivel jelentősen tehermentesíteni lehetne a francia főváros környékén lévő út- és vasúthálózat túlterheltségét.
A beruházás 2,6 milliárd euróba fog kerülni, a megvalósításával pedig öt év alatt 8000 munkahelyet kell betölteni. A munkák befejezése utáni 10 évben kétszeresére, 13 milliárd tonnakilométerre emelik a belvízi szállítási kapacitást. A vízi út elér majd egy a belga-francia határ mentén futó csatornát, ezáltal beköti a csatornahálózatba Picardiát és Pas-de-Calais környékét. A bővítések és az új nyomvonalak kijelölése kapcsán élénk versengés folyik a szóba jöhető térségek között, a vitában emellett számos környezetvédelmi követelményre is tekintettel kell lenni. A Párizstól északra fekvő Compiegne környékén egy többmódú logisztikai központot hoznak létre, ahol a vízi úthoz vasúti-közúti kapcsolatokat építenek ki. Jelenleg a tervezési munkák folynak, a déli kapcsolódási pontoknál azonban már bővítenek egyes szakaszokat, illetve magasítanak egyes hidakat. A Rajna elérése után Budapestről vízi úton is lehet majd Párizsba szállítani. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.