BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Az USA a legjobb országmárka - Magyarország nincs a listán

Az Egyesült Államok a világ legjobb országmárkája - legalábbis egy nemzetközi felmérés szerint. Második Kanada, harmadik Ausztrália lett, Magyarország nem került fel a FutureBrand nemzetközi brand tanácsadó cég és a Weber Shandwick nemzetközi kommunikációs tanácsadó által készített listára.

A 2008-as harmadik helyről került vezető pozícióba az idén ötödik alkalommal összeállított Országmárka Index (Country Brand Index – CBI) rangsorában. Kanada, a 2010-es téli olimpia házigazdája továbbra is a második helyen, míg az állandó kedvenc Ausztrália két hellyel csúszott lejjebb a ranglétrán. A tíz legértékesebb márka között van Új-Zéland, Franciaország és Olaszország is. A CBI az Egyesült Arab Emirátusokat, Kínát és Vietnámot „születő csillagokként” aposztrofálta, mivel várható, hogy az elkövetkezendő 5 év során a fenti országok a legfontosabb célpontok közé kerülnek. Őket Horvátország, Dél-Afrika és India követi a felemelkedő országok sorában.

A CBI tanulmánya kilenc ország 3000 utazójának tette fel kérdéseit. A tanulmány az országok tudatos márkaépítését elemezve rámutat a kirajzolódó globális trendekre a világ leggyorsabban fejlődő gazdasági szektorával, a 2008-ban 944 milliárd dolláros forgalmat generált nemzetközi turizmussal kapcsolatban.

Vége a plakátos korszaknak: a bölcs kormányok ma már márkaként menedzselik országukat. Márkaként, melynek éppúgy része a kultúra, az exportcikkek és az ingatlanpiac, mint ahogy az adóbevételek is. A turizmus túl nagy ahhoz, hogy ne működjön, szokták mondani, de ha nem fordítunk rá kellő figyelmet, abból a versenytársak húznak hasznot – emelte ki Rene A. Mack, a Weber Shandwick Utazás és Életmód divíziójának elnöke. Az Egyesült Államok például nagyrészt a kormányváltás miatt szerepelt ilyen jól az idén - tette hozzá.
A kutatás során az idén már 102 országmárkát vizsgáltak meg, ami lehetővé tette a regionális csoportosítást is.

Az idei új témák között szerepeltek az országmárka építés gazdasági és politikai szempontjai az országmárkák érzékelt és valós helyzete közti ellentmondások, valamint a 2009-es év turizmusának elsődleges motivációi közé előlépett gazdaságossági szempontok. Az országmárkák rangsorolása mellett elemezték az országimázs-építés és a marketing-kommunikáció trendjeit, részletesen kitérve a top 10 országmárka erősségeire, gyengeségeire, illetve röviden megvizsgálva a 11-20. helyen álló feltörekvő országmárkákat.

Top-tíz országmárka
Forrás: CBI
Helyezés Ország
1. Egyesült Államok 
2. Kanada 
3. Ausztrália 
4. Új-Zéland 
5. Franciaország
6. Olaszország
7. Japán
8. Egyesült Királyság
9. Németország
10. Spanyolország

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek