A koronavírus-járvány az online vásárlások világát is átalakította, és úgy tűnik, hogy a változások tartósnak bizonyulnak – derül ki az eMAG szerdai közleményéből. A vállalat szerint egyes termékek esetében a kedvezőtlen gazdasági viszonyok is terelik az online platformok felé az árérzékeny vásárlókat.

20211115 Üllő
EMAG központi raktár 
(EMAG által jóváhagyott képek)
Black Friday

Fotó: Móricz-Sabján Simon  MOR  Világgazdaság VG
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság (archív)

A közlemény szerint az eMAG-on 2014 óta elérhető vécépapír esetében különösen látványosak a változások. A vécépapírt ugyan már a járvány előtt, 2018-ban elkezdték a platformon nagyobb számban vásárolni, de 2020-ra már huszonötszörösére nőtt a termék forgalma mindössze két év alatt. Azonban a pandémia után is folytatódott a növekedés, így 

2021-ben már harmincszor annyi vécépapírt vettek az eMAG ügyfelei, mint 2018-ban, míg tavalyra a növekedés már harminchétszeresre hízott.

Az eddigi idei eladási számok alapján jó esély van rá, hogy 2023 rekorddöntő lehet a toalettpapírok eladásában az eMAG-nál, hiszen már április végéig elkelt a 2020-as teljes darabszám, tavalyhoz képest akár duplázódhat is a rendelések száma – áll a közleményben.

Az italok területén is nagy változásokat hozott a koronavírus-járvány, noha azokat már hét éve lehet rendelni az oldalról. 

Főként üdítőitalokat és ásványvizeket keresnek a vásárlók, ezek forgalma a szeszes italok mintegy harmincszorosa volt. 

A járvány alatt népszerűvé váló alkoholmentes italok forgalma töretlenül nő, a tavalyi már háromszorosa volt a 2020-as mennyiségnek, míg idén az első négy hónapban már annyi ital ment el, mint 2021-ben összesen.

Érdekesség, hogy a tavalyi számok alapján a legnépszerűbbek a két deciliteres dobozokba csomagolt gyümölcsízű üdítők, illetve ezek kartonba csomagolt multicsomagjai, illetve a jellemzően 1,5-2 literes ásványvizek. Az alkoholos italok közül a legtöbben sört, vörösbort, fehérbort és vodkát rendeltek – részletezi az adatokat a közlemény.

A toalettpapírokkal ellentétben például a mosogatókapszulák már több mint öt éve az online vásárlás slágereinek számítanak, de a pandémia első évében megháromszorozódott a forgalmuk, tavaly pedig csaknem kétszer annyi kapszulát, vízlágyító sót és hasonló kiegészítőket rendeltek, mint 2020-ban, ugyanakkor hagyományos, kézi mosogatáshoz használható gélt kevesebb mint feleannyian rendelnek.