Mostanra már nemcsak az energiatakarékosabb háztartási gépekből, de a napi fogyasztási cikkekből, így akár lisztből és étolajból is online keresik a jó árúakat a hazai felhasználók, ez pedig komoly potenciált rejthet magában – közölte az eMAG.

2020.12.15. EMAG raktár, Üllő
Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Tavaly az online felületeken is keresték az étolajat és a lisztet

Az elmúlt évben csaknem duplájára nőtt az élelmiszer-rendelések száma az eMAG-nál az előző esztendőhöz képest, ezen belül a legjobban a nagy kiszerelésű étolajok és lisztek fogytak. Az üdítő- és más alkoholmentes italok nagy kiszerelésű szettjei ugyancsak népszerűek voltak, sokan ásványvizet is online rendeltek házhoz. 

Tavaly csaknem háromszor annyi kávét szereztek be az eMAG.hu-ról, mint 2021-ben,

pedig a pandémiás korlátozások miatt már két évvel ezelőtt megugrott a termékcsoport népszerűsége. A hazai vásárlók a kapszulás és a pörkölt szemes kávét részesítették előnyben, de tavaly teából is több mint kétszer annyi rendelést adtak le, mint a megelőző évben.

A vásárlók nemcsak saját maguk, hanem házi kedvenceik élelmezéséről is egyre nagyobb arányban gondoskodnak online: az akciós ajánlatok nyomán csaknem két és félszer több állateledelt rendeltek tavaly az eMAG-tól. Az internetes eladásokban komoly növekedést értek el a kempingezés, a túrázás kiegészítői, az iskolaszerek, írószerek, irodai kiegészítők, valamint a kerti és szobanövények gondozásához szükséges tápszerek és egyéb kellékek.

Ezekből rendelték a legtöbbet a magyar vásárlók

A legnagyobb számban 2021-ben és 2022-ben egyaránt a nagy kiszerelésű tisztító-, mosó- és mosogatószereket rendelték az eMAG vásárlói, és hasonlóan népszerűek maradtak a mobiltelefonok, ezek kiegészítői, illetve a pelenkák.

2021.11.15.  EMAG központi raktár, Üllő(EMAG által jóváhagyott képek )Black friday
Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Az okosórák és -tévék 2022-ben nem jutottak be a top 20-ba, 

ugyanakkor az üdítők és más alkoholmentes italok a hatodik legnagyobb számban eladott termékké ugrottak elő az eMAG-nál, a kávé pedig tavaly a 14. legnépszerűbb árucikk volt. Figyelemre méltó még az állateledelek népszerűsége a tizenkettedik helyen – a pandémia visszaszorulásának pedig hatásos indikátora, hogy a szájmaszkok a másodikról a tizenhatodik legkelendőbb termékké váltak 2022-re.

Tavaly sokan vásároltak a korábbinál energiatakarékosabb háztartási nagygépet is:

ezek közül a hűtő- és fagyasztószekrényeket, valamint az elektromos sütőket és főzőlapokat keresték a legnagyobb számban az eMAG-ügyfelek. Az elmúlt évben már nyáron beindult az elektromos fűtőeszközök szezonja a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán, amelyek közül a hősugárzók voltak a legnépszerűbbek, de sokan rendeltek elektromos radiátort is.

Így változott az eMAG termékkategória-toplistája eladott darabszám alapján:

20212022
1. tisztító- és mosószerek1. tisztító- és mosószerek
2. egészségügyi maszkok2. mobiltelefonos tartozékok
3. mobiltelefonos tartozékok 3. tartós élelmiszerek 
4. pelenka, baba-mama4. számítógépes perifériák
5. számítógépes perifériák5. pelenka, baba-mama 
6. mobiltelefonok6. alkoholmentes italok 
7. tartós élelmiszerek7. mobiltelefonok
8. higiénia, szépségápolás8. elektromos barkácseszközök
9. építőjátékok9. tévés audiotartozékok

Az idén is az ár-érték arány lesz a hazai vásárlók egyik legfontosabb szempontja – ami az online kereskedők számára lehetőséget és versenyt jelent, hiszen az internetes felületeken a felhasználók egyszerűen és gyorsan tudják összehasonlítani az árakat, így megtalálva az aktuálisan legkedvezőbb árú terméket.