Mostanra már nemcsak az energiatakarékosabb háztartási gépekből, de a napi fogyasztási cikkekből, így akár lisztből és étolajból is online keresik a jó árúakat a hazai felhasználók, ez pedig komoly potenciált rejthet magában – közölte az eMAG.
Tavaly az online felületeken is keresték az étolajat és a lisztet
Az elmúlt évben csaknem duplájára nőtt az élelmiszer-rendelések száma az eMAG-nál az előző esztendőhöz képest, ezen belül a legjobban a nagy kiszerelésű étolajok és lisztek fogytak. Az üdítő- és más alkoholmentes italok nagy kiszerelésű szettjei ugyancsak népszerűek voltak, sokan ásványvizet is online rendeltek házhoz.
Tavaly csaknem háromszor annyi kávét szereztek be az eMAG.hu-ról, mint 2021-ben,
pedig a pandémiás korlátozások miatt már két évvel ezelőtt megugrott a termékcsoport népszerűsége. A hazai vásárlók a kapszulás és a pörkölt szemes kávét részesítették előnyben, de tavaly teából is több mint kétszer annyi rendelést adtak le, mint a megelőző évben.
A vásárlók nemcsak saját maguk, hanem házi kedvenceik élelmezéséről is egyre nagyobb arányban gondoskodnak online: az akciós ajánlatok nyomán csaknem két és félszer több állateledelt rendeltek tavaly az eMAG-tól. Az internetes eladásokban komoly növekedést értek el a kempingezés, a túrázás kiegészítői, az iskolaszerek, írószerek, irodai kiegészítők, valamint a kerti és szobanövények gondozásához szükséges tápszerek és egyéb kellékek.
Ezekből rendelték a legtöbbet a magyar vásárlók
A legnagyobb számban 2021-ben és 2022-ben egyaránt a nagy kiszerelésű tisztító-, mosó- és mosogatószereket rendelték az eMAG vásárlói, és hasonlóan népszerűek maradtak a mobiltelefonok, ezek kiegészítői, illetve a pelenkák.
Az okosórák és -tévék 2022-ben nem jutottak be a top 20-ba,
ugyanakkor az üdítők és más alkoholmentes italok a hatodik legnagyobb számban eladott termékké ugrottak elő az eMAG-nál, a kávé pedig tavaly a 14. legnépszerűbb árucikk volt. Figyelemre méltó még az állateledelek népszerűsége a tizenkettedik helyen – a pandémia visszaszorulásának pedig hatásos indikátora, hogy a szájmaszkok a másodikról a tizenhatodik legkelendőbb termékké váltak 2022-re.
Tavaly sokan vásároltak a korábbinál energiatakarékosabb háztartási nagygépet is:
ezek közül a hűtő- és fagyasztószekrényeket, valamint az elektromos sütőket és főzőlapokat keresték a legnagyobb számban az eMAG-ügyfelek. Az elmúlt évben már nyáron beindult az elektromos fűtőeszközök szezonja a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán, amelyek közül a hősugárzók voltak a legnépszerűbbek, de sokan rendeltek elektromos radiátort is.
Így változott az eMAG termékkategória-toplistája eladott darabszám alapján:
2021 | 2022 |
1. tisztító- és mosószerek | 1. tisztító- és mosószerek |
2. egészségügyi maszkok | 2. mobiltelefonos tartozékok |
3. mobiltelefonos tartozékok | 3. tartós élelmiszerek |
4. pelenka, baba-mama | 4. számítógépes perifériák |
5. számítógépes perifériák | 5. pelenka, baba-mama |
6. mobiltelefonok | 6. alkoholmentes italok |
7. tartós élelmiszerek | 7. mobiltelefonok |
8. higiénia, szépségápolás | 8. elektromos barkácseszközök |
9. építőjátékok | 9. tévés audiotartozékok |
Az idén is az ár-érték arány lesz a hazai vásárlók egyik legfontosabb szempontja – ami az online kereskedők számára lehetőséget és versenyt jelent, hiszen az internetes felületeken a felhasználók egyszerűen és gyorsan tudják összehasonlítani az árakat, így megtalálva az aktuálisan legkedvezőbb árú terméket.