A német Volkswagen tulajdonában levő cseh Skoda Auto mintegy 100 ezer gépkocsival többet tudna eladni, mint amennyit legyártani képes. Jövőre a gyártókapacitás szűkössége még inkább égető lesz, ugyanis elkezdődik az új Skoda Octavia sorozatgyártása. A cégcsoport ezért azt a döntést hozta, hogy a több hónapos várólistákat elkerülendő, a rendkívül népszerű Skoda Karoqot, a márka második legnagyobb SUV-modelljét 2020-tól a VW pozsonyi gyárában fogják gyártani. A Szlovákia legnagyobb autógyártójának számító fővárosi VW-nek nagyon jól jön a Karoq érkezése, ugyanis a cég az idén már mintegy háromezer alkalmazottjától vált meg a drága városi terepjárók iránti kereslet csökkenése miatt. Pozsony ugyanis a magas árfekvésű SUV-típusok kiemelt gyártója, itt készül a VW Touareg, a Porsche Cayenne vagy a méretes Audi Q7 és Q8.
A Törökországba tervezett új gyár megépítéséről még nem született döntés, a török telephelyet az eredeti tervek szerint 2022 októberében kellett volna megnyitni, és számos modell gyártását, köztük a vadonatúj Passat vagy a Skoda Superb modelljeinek előállítását is itt kezdték volna meg, a projekt azonban a bizonytalan törökországi politikai helyzet miatt szünetel. Pozsony azzal számol, hogy esetleg megszerezheti a Passat vagy a Superb gyártását, de erre számít Bukarest is. A szlovák fővárosi telephely természetesen másik lábon is áll: az alternatív meghajtású modellek terén sem marad le, hiszen 2013-tól itt gyártják a VW up! elektromos meghajtású modelljét, és éppen ezen a héten indult be az első színtiszta elektromos meghajtású Skoda Citigo iV és a Seat Mii electric sorozatgyártása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.