BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elszipkázzák a Skoda Karoq gyártását a pozsonyiak

A német Volkswagen tulajdonában levő cseh Skoda Auto mintegy 100 ezer gépkocsival többet tudna eladni, mint amennyit legyártani képes. Jövőre a gyártókapacitás szűkössége még inkább égető lesz, ugyanis elkezdődik az új Skoda Octavia sorozatgyártása. A cégcsoport ezért azt a döntést hozta, hogy a több hónapos várólistákat elkerülendő, a rendkívül népszerű Skoda Karoqot, a márka második legnagyobb SUV-modelljét 2020-tól a VW pozsonyi gyárában fogják gyártani. A Szlovákia legnagyobb autógyártójának számító fővárosi VW-nek nagyon jól jön a Karoq érkezése, ugyanis a cég az idén már mintegy háromezer alkalmazottjától vált meg a drága városi terepjárók iránti kereslet csökkenése miatt. Pozsony ugyanis a magas árfekvésű SUV-típusok kiemelt gyártója, itt készül a VW Touareg, a Porsche Cayenne vagy a méretes Audi Q7 és Q8.

A Törökországba tervezett új gyár megépítéséről még nem született döntés, a török telephelyet az eredeti tervek szerint 2022 októberében kellett volna megnyitni, és számos modell gyártását, köztük a vadonatúj Passat vagy a Skoda Superb modelljeinek előállítását is itt kezdték volna meg, a projekt azonban a bizonytalan törökországi politikai helyzet miatt szünetel. Pozsony azzal számol, hogy esetleg megszerezheti a Passat vagy a Superb gyártását, de erre számít Bukarest is. A szlovák fővárosi telephely természetesen másik lábon is áll: az alternatív meghajtású modellek terén sem marad le, hiszen 2013-tól itt gyártják a VW up! elektromos meghajtású modelljét, és éppen ezen a héten indult be az első színtiszta elektromos meghajtású Skoda Citigo iV és a Seat Mii electric sorozatgyártása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.