BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ellenállók a luxusmárkák

Négy lu­xusbrand került be a világ legértékesebb márkái közé a londoni székhelyű Kantar piackutató 2020 BrandZ Top 100 listáján. Meglepő módon a négy brand a koronavírus-válság ellenére még növelni is tudta értékét az elmúlt évhez képest.

A Louis Vuitton, a Chanel, a Hermes és a Gucci képviseli a luxusmárkákat a világ száz legértékesebb brandje között. A londoni székhelyű Kantar piackutató cég most kiadott éves jelentéséből kiderül: az öt legértékesebb brand az Amazon, az Apple, a Microsoft, a Google és a Visa.

Csaknem 6 százalékkal nőtt összességében annak a száz cégnek az értéke, amelyek idén felkerültek a listára – az együttes értékük a koronavírus-válság ellenére elérte az 5 ezermilliárd dollárt –, ez egyébként nagyjából Japán éves GDP-jének felel meg.

A négy luxusmárkából, amely sze­repel a felsorolásban, a ­Louis Vuitton az LVMH csoport tulajdonában van, míg a Chanel, a Hermes és a Gucci a Kering csoport alá tartozik. Bár az első száz márkába nem kerültek be, de a fenti négy luxusbrand után érték szerinti sorrendben a Rolex, a Cartier, a Dior, az Yves Saint Laurent, a Burberry és a Prada következik – olvasható a piackutató elemzésében.

Ez a tíz luxusmárka összesen 177 milliárd dollárt ér, írja a Fashion Law amerikai divatportál, amely összefoglalójában arra is kitér, hogy a 14 márkakategória közül hat kategória brandjei tudtak növekedést felmutatni a koronavírus-járvány ellenére is, ezek egyike volt a luxusmárkák kategóriája.

A luxuskategória azért tudott értékben növekedni – írja a divatportál –, mert a luxusmárkák erős márkaértéket képviselnek, és ez ellenállóvá teszik őket a negatív hatásokkal szemben. Ezenfelül a kínai vásárlók megnövekedett fogyasztói étvágya – a globális luxusköltések harmada származik tőlük – szintén hozzájárult ahhoz, hogy ezek a brandek megnöveljék értéküket a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére.

A száz legértékesebb márkával kapcsolatban a BrandZ igazgatója, David Roth hangsúlyozta: ezeknek a márkáknak a folyamatos növekedése világosan megmutatja, hogy az erős márkák most sokkal jobb pozícióban vannak, mint voltak a 2008–2009-es válság idején. Ez Roth szerint annak is köszönhető, hogy a cégek felismerték a márkaépítés fontosságát, erősebbé és ellenállóbbá váltak az idők során.

A százas listán szereplő négy luxusmárka közül a Louis Vuitton érte el a legelőkelőbb helyezést: az 51,7 millió dolláros érték a 19. helyre repítette. A Chanel 35,1 millió dolláros értékkel a 34. A Hermes márkaértéke 33 millió dollár, ezzel a 39. helyre jutott. A Gucci 27,2 millió dolláros értékével a 49. helyen áll. A világ legértékesebb márkája továbbra is az Amazon, az előző évhez képest 32 százalékkal növelte az értékét, és a 100 milliárd dolláros éves bővülése a top száz cég növekedésének egyharmadát teszi ki.

A tech cégek uralják a listát: 37 százaléka a száz legnagyobb márkának ezen a területen tevékenykedik, és csaknem mindegyik két számjegyű növekedést ért el az előző évről. Az Apple 14 százalékkal növelte értékét, a Microsoft átvette a harmadik helyet a Google-tól: az előbbi 30, az utóbbi 5 százalékkal ér többet, mint egy évvel korábban. Az ázsiai brandek a százas lista egynegyedét teszik ki, közülük 17 kínai, 17 százalékos bővüléssel az Alibaba a lista hatodik helyére került fel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.