A Louis Vuitton, a Chanel, a Hermes és a Gucci képviseli a luxusmárkákat a világ száz legértékesebb brandje között. A londoni székhelyű Kantar piackutató cég most kiadott éves jelentéséből kiderül: az öt legértékesebb brand az Amazon, az Apple, a Microsoft, a Google és a Visa.
Csaknem 6 százalékkal nőtt összességében annak a száz cégnek az értéke, amelyek idén felkerültek a listára – az együttes értékük a koronavírus-válság ellenére elérte az 5 ezermilliárd dollárt –, ez egyébként nagyjából Japán éves GDP-jének felel meg.
A négy luxusmárkából, amely szerepel a felsorolásban, a Louis Vuitton az LVMH csoport tulajdonában van, míg a Chanel, a Hermes és a Gucci a Kering csoport alá tartozik. Bár az első száz márkába nem kerültek be, de a fenti négy luxusbrand után érték szerinti sorrendben a Rolex, a Cartier, a Dior, az Yves Saint Laurent, a Burberry és a Prada következik – olvasható a piackutató elemzésében.
Ez a tíz luxusmárka összesen 177 milliárd dollárt ér, írja a Fashion Law amerikai divatportál, amely összefoglalójában arra is kitér, hogy a 14 márkakategória közül hat kategória brandjei tudtak növekedést felmutatni a koronavírus-járvány ellenére is, ezek egyike volt a luxusmárkák kategóriája.
A luxuskategória azért tudott értékben növekedni – írja a divatportál –, mert a luxusmárkák erős márkaértéket képviselnek, és ez ellenállóvá teszik őket a negatív hatásokkal szemben. Ezenfelül a kínai vásárlók megnövekedett fogyasztói étvágya – a globális luxusköltések harmada származik tőlük – szintén hozzájárult ahhoz, hogy ezek a brandek megnöveljék értéküket a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére.
A száz legértékesebb márkával kapcsolatban a BrandZ igazgatója, David Roth hangsúlyozta: ezeknek a márkáknak a folyamatos növekedése világosan megmutatja, hogy az erős márkák most sokkal jobb pozícióban vannak, mint voltak a 2008–2009-es válság idején. Ez Roth szerint annak is köszönhető, hogy a cégek felismerték a márkaépítés fontosságát, erősebbé és ellenállóbbá váltak az idők során.
A százas listán szereplő négy luxusmárka közül a Louis Vuitton érte el a legelőkelőbb helyezést: az 51,7 millió dolláros érték a 19. helyre repítette. A Chanel 35,1 millió dolláros értékkel a 34. A Hermes márkaértéke 33 millió dollár, ezzel a 39. helyre jutott. A Gucci 27,2 millió dolláros értékével a 49. helyen áll. A világ legértékesebb márkája továbbra is az Amazon, az előző évhez képest 32 százalékkal növelte az értékét, és a 100 milliárd dolláros éves bővülése a top száz cég növekedésének egyharmadát teszi ki.
A tech cégek uralják a listát: 37 százaléka a száz legnagyobb márkának ezen a területen tevékenykedik, és csaknem mindegyik két számjegyű növekedést ért el az előző évről. Az Apple 14 százalékkal növelte értékét, a Microsoft átvette a harmadik helyet a Google-tól: az előbbi 30, az utóbbi 5 százalékkal ér többet, mint egy évvel korábban. Az ázsiai brandek a százas lista egynegyedét teszik ki, közülük 17 kínai, 17 százalékos bővüléssel az Alibaba a lista hatodik helyére került fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.