Kiemelkedő szerep jut a magyar gazdaságban az építőiparnak, és ez tükröződik az új gépek finanszírozásánál is – közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet statisztikái szerint az első fél évben 14,355 milliárd forint értékben finanszíroztak építőgépeket a tagvállalatok, ami 29,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbi mennyiséghez képest. A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az építőipari termelés júliusban 32,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz viszonyítva, az első hét hónap volumene pedig 34,7 százalékkal magasabb a bázisnál. „Az építőipari termelés növekedésével párhuzamosan megindult egy korszerűsítési hullám az ágazatban” – mondta Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Hozzátette: a múlt évben a Magyar Lízingszövetség tagvállalatai 26 milliárd forintot helyeztek ki építőgépek finanszírozására, ami 46 százalékos növekedés. Tóth Zoltán kiemelte, hogy a jegybank vállalkozások számára kedvezményes finanszírozási lehetőségeket biztosító NHP Fix programja is szerepet játszott az építőgép-finanszírozás kiugró teljesítményében. Az első fél évben építőgépekre megkötött lízingkonstrukciók 36 százaléka kötődött a jegybanki programhoz.
A gyors növekedésnek köszönhetően az építőgépek finanszírozásának egyre nagyobb a súlya a teljes lízingpiacon belül: 2019 első felében az új szerződések 3,8 százaléka kötődött ehhez az eszközcsoporthoz, miközben egy évvel korábban még 3,4, 2017 első hat hónapjában pedig 3 százalék volt ez az arány. A csaknem 30 százalékos növekedéssel az építőgépeké a legjobban teljesítő lízingpiaci szegmensek közé tartozik: az ingatlanfinanszírozás, az IT és az egyéb gépek után következik a sorban. Ráadásul azt is figyelembe kell venni, hogy az IT-terület és az ingatlanfinanszírozás részesedése viszonylag kicsi a teljes piacon belül, így ezeken a területeken néhány nagyobb tranzakció is jelentős kilengést tud okozni.
A szervezet adatai szerint a teljes magyar lízingpiac jól teljesített az első fél évben: az új szerződések értéke elérte a 375 milliárd forintot, ami 13,8 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A finanszírozáson belül változatlanul a személygépkocsik és a kishaszonjárművek képviselik a legnagyobb súlyt, részesedésük az első fél évben hozzávetőleg 35 százalékot ért el. A teherautó-finanszírozás részesedése 25, a mezőgépeké és a flottafinanszírozásé 12-12 százalékos, míg az egyéb gépek részesedése 10 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.