BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fociözön az RTL Klubon

Az RTL Klub a labdarúgó-világbajnokság alatt a fociról szól majd – jelezte Kolosi Péter, a tévétársaság programigazgatója a tegnapi tájékoztatón. Mint mondta: a mérkőzések mellett az adó rendszeresen jelentkezik majd az eseményhez kapcsolódó magazinműsorokkal is. A június 9-én kezdődő és éppen egy hónapig tartó vb miatt módosul az RTL Klub struktúrája is.

Kolosi Péter arra számít, hogy a társaság számára fontos 18–49 éves korosztályban sikerül majd az átlag feletti teljesítményt elérni a nézőszám tekintetében, hiszen mint jelezte, ez az idei év legnagyobb sporteseménye lesz.

Hangsúlyozta: az RTL Klub sugározza majd a mérkőzések túlnyomó részét. Az adó a 64 találkozóból 46-ot közvetít. Többek között látható a nyitómérkőzés és a finálé mellett a nyolcaddöntőtől kezdődően minden összecsapás. A nemzetközi foci szezonja egyébként a május 30-i Anglia–Magyarország mérkőzéssel indul – tette hozzá a vezető.

Az RTL Klub egyik kisebbségi tulajdonosának, az IKO-nak a tulajdonában lévő Sport Klub tíz meccset közvetít élőben, másik nyolcat pedig az RTL Klubbal közösen adnak. Emellett az adó azt is jelezte, hogy a többi találkozót is adja majd felvételről.

Az RTL Klub az utóbbi években egyre erőteljesebben bekapcsolódott a futballmeccsek közvetítésébe; 2003 tavasza óta sugározza a magyar első osztályú mérkőzéseket. Ezek mellett folyamatosan tűzte képernyőre az olyan nagy érdeklődésre számot tartó találkozókat, mint amilyen a Debrecen és a Zalaegerszeg Manchester United elleni összecsapása volt, valamint megszerezték a vébéselejtezők sugárzásának jogát is. Utóbbiak 990 ezer és 1,91 millió közötti nézettséget produkáltak. Míg 2004-ben legtöbben, 2,74 millióan a nemzeti tizenegy brazilok elleni meccsét látták, addig tavaly a Puskás Ferenc-válogatott–Real Madrid találkozó volt a legnépszerűbb közel kétmilliós nézőtáborával.

A labdarúgó-vb-hez köthető várható bevételekkel kapcsolatban a vezető jelezte, jól alakulnak spotértékesítések. A mérkőzések környezetében lévő blokkokat speciális tarifarendszer alapján adja el a társaság. A legjobb 16 csapat találkozójának szünetében egy félperces hirdetésért például listaáron 3,3 millió forintot kell fizetni, míg a döntő esetében ugyanekkor 4,5 millióba kerül egy harminc másodperces spot.

Kolosi Péter a vb-jogdíj összegével kapcsolatban nem kívánt nyilatkozni, mindössze annyit jelzett, hogy több százmillió forintot fizettek érte.

A vb nemcsak Magyarországon, hanem várhatóan világszerte is minden eddiginél nagyobb népszerűségnek örvend majd. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) szerint öszszesen mintegy 30 milliárdos nézettséget érhet el az esemény a tévéképernyőkön keresztül. Ez a szám hétszerese a legutóbbi nyári olimpia televíziós nézőtáborának. A világbajnokság sugárzási jogdíjait egyébként több mint 150 tévé- és rádiótársaság vásárolta meg ezúttal.

Kasszasiker

A futball-világbajnokságok televíziós jogdíja a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) kasszáját gyarapítja.

Míg a szervezetnek 1990-ben 57 millió eurónak megfelelő bevétele volt a jogokból, addig ez az összeg az idén már 971 millióra emelkedett, 2010-re pedig csak az európai tévétársaságoktól származó bevételük meghaladhatja az egymilliárdot.

Míg a szervezetnek 1990-ben 57 millió eurónak megfelelő bevétele volt a jogokból, addig ez az összeg az idén már 971 millióra emelkedett, 2010-re pedig csak az európai tévétársaságoktól származó bevételük meghaladhatja az egymilliárdot.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.