A General Motors a rivális Toyotától "koldulna"?
A jelek szerint nem elég neki az amerikai kormányzatnak a járműipar támogatására ígért összesen 25 milliárd dolláros segélycsomagjából a rá jutó 10 milliárdos rész. Bejelentette, hogy finanszírozói vállalkozásának, a GMAC-nak a tevékenységét hét európai országban - például Csehországban, Szlovákiában - is abbahagyja november elejétől, a magyarországit egyelőre nem. Japánban a GM főnöke állítólag eladásra kínál vállalatrészeket, illetve a két nagy járműipari vállalat között már meglévő műszaki együttműködés kiterjesztésének lehetőségeiről is tárgyalna.
A GM részére az idei háromnegyed év világméretű eladásainak 11,4 százalékos visszaesését hozta a múlt év azonos időszakához képest. A világ elsőszámú autógyártója címét az első negyedévben vesztette el a japán Toyotával szemben.
Az amerikai gyártónak a hazai és az európai piac különösen kedvezőtlenné vált, még fejlődik az értékesítés Latin-Amerikában, Afrikában, a Közel-Keleten és Ázsiában. A gyártó márkái közül az Opel értékesítése 16 százalékkal hanyatlott, a Chevrolet "csupán" 8,3 százalékkal.


