Cégvilág

Google után itt a Goojje

A Google-botrány kirobbanását követően egy hasonmás jelentkezett a kínai keresőpiacon, ami egyrészt konkurálna a kereső óriással, másrészt marasztalja.

A Goojje a Henan kínai üzleti lap szerint január 14-én kezdte meg működését. Az elnevezés többszörös szójátékot takar, hiszen a "jje" hangzó nővért jelent, míg a Google "gle" szótagjának jelentése báty - írja a Reuters.

A Goojje keresési és közösségi szolgáltatásokat nyújt, kezdőlapja a Google-éhoz hasonló, emblémája pedig a Google és a legnépszerűbb kínai kereső, a Baidu logójának kombinációjának tűnik.

"A nővér boldog volt, amikor a báty úgy döntött, hogy mégsem hagyja el Kínát" – olvasható a "kistestvér" weboldalán a szöveg, ami egyértelműen jelzi, hogy az új kereső örömmel fogadja, hogy a korábban felvetett lehetőséggel ellentétben egyelőre nem hagyja el a kommunista országot. A Goojje keresései kissé más találatokat eredményeznek, mint a Google és a Baidu használatakor talált weblapok, viszont a jelek szerint az új kereső is a kínai állam akarata szerint alkalmazza a cenzúrát.

kereső Goojje Google Baidu
Kapcsolódó cikkek