BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A kkv-k többsége elégedetlen a marketing-tevékenységével

A megkérdezett vállalkozásoknak mindössze 14 százaléka elégedett az elmúlt évi marketing-tevékenységével – derül ki az internetvallalkozas.com legfrissebb felméréséből.

Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy „sikeres lett” a 2009. évi marketing tevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből (47 százalék) és hazai online tanácsadók termékeiből (17 százalék) próbálják elsajátítani a szükséges marketing tudást.

A felmérés legmegdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 83 százalékánál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs.

Ez az arány 2009 januárja óta csak növekedett (akkor 77 százalék volt). További borúlátást okoz, hogy a cégek drasztikusan csökkentették a marketingre szánt kiadásaikat is. Míg 2009 januárjában a válaszadók 46 százaléka költött többet marketingre, mint a bevételének 5 százaléka, addig 2009 végén a kkv-k 64 százaléka 5 százalék vagy az alatt áldozott a marketingre.

“Az online marketing rohamosan változik. Van úgy, hogy naponta jelennek meg új marketing eszközök. A számtalan lehetőség ellenére - úgy látom - a cégek még mindig egy helyben topognak és az alapvető marketing stratégiájukat sem tudják megfogalmazni. Pedig itt az idő, cselekedni kell, mert aki sokat vár, piacot veszíthet” – fogalmazott a kkv marketing felmérés 2009. IV. főszerkesztője, Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek