Cégvilág

A diszkontok lekörözik a hipermarketeket

Várhatóan jövőre sem nő a hipermarketek jelenlegi 23 százalékos piaci részesedése, és tíz év múlva is csupán 24 százalékos piacrésszel rendelkezik ez a kereskedelmi csatorna – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, a kereskedelem trendjeit vizsgáló felméréséből.

Az eggyel kisebb méretkategóriáról, a szupermarketekről viszont azt prognosztizálja a piackutató cég, hogy folyamatosan növelik részesedésüket. Ebben a kategóriában több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a szupermarketek piacrésze 2011-re 21 százalékra, míg 2015-re 22, sőt, 2020-ra akár 25 százalékra is nőhet.

Az előrejelzések szerint jelentősebb piacrész növekedésre számíthat viszont a diszkont csatorna, a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően jövőre 17, 2015-re pedig akár a 20 százalékos piaci részesedést is elérheti. Mivel a diszkontok a nyugati példákat követve egyre nagyobb számban létesülnek a kisebb településeken is, így piacrészük tíz év múlva valószínűleg eléri a 27 százalékot.

Az elemzők szerint a független kisboltok részesedése az élelmiszer-napicikk forgalomból 13-ról 10 százalékra mérséklődik az előttünk álló évtizedben, ez a tendencia még inkább arra fogja kényszeríteni a családi boltok tulajdonosait, hogy beszerzési társuláshoz csatlakozzanak.

A háztartások vásárlásaiban egyre kisebb szerepe lesz a nagykereskedelmi – Cash&Carry – áruházaknak. A tíz évvel ezelőtti 6 százalékos részesedésük a jelenlegi 2 százalékról 2015-re 1 százalékra csökkenhet. Ugyancsak visszaszorulnak a piacok, mozgó árusok, valamint benzinkutak üzletei. Ezek forgalmának együttes aránya a mai 9,5 százalékról 2015-re 7 százalékra szorulhat vissza.

szupermarket élelmiszer diszkont hipermarket GfK Cash&Carry előrejelzés vásárlás
Kapcsolódó cikkek