A szívósságát napi 15-20 kilométeres biciklizéssel edző Wáberer a hatékonyság megszállottja. A 2300 kamionjával és 96 milliárd forintos árbevételével már ma is a hasonló tevékenységet végző európai vállalatok rangsorában hatodik helyen álló cég nemrég fejezte be átalakulását. Wáberer a fuvarozási monstrumot az elmúlt időszakban mintegy két tucat, néhány száz kamionnal dolgozó, önálló bevételi felelősségű társaságra osztotta. A kis profitcenterek rugalmasan reagálnak az ügyfelek igényeire, miközben támaszkodhatnak a holding stabil finanszírozási, beszerzési és ügyfélkapcsolati hátterére. A rakottsági mutató, a futásteljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás tekintetében pedig versengenek egymással.
A verseny meghozta a várt eredményt – mondta Wáberer György. Az év első öt hónapjában öt százalékkal nőtt a flotta futásteljesítménye az előző év azonos időszakához képest, és kamionjaik futása átlépte a bűvös, átlagosan havi 11 ezer kilométeres határt. Ha ez így megy tovább, a Waberer’s-flotta több mint 300 millió kilométert tesz meg az idén Európa útjain. A rakottsági mutató pedig szintén az év első hónapjában haladta meg a 90 százalékot.
Mindehhez persze a kapacitásokat is növelni kell. A holding az idén összesen 550 új komplett szerelvény beszerzését tervezi, ebből 150 vontatót és ennek megfelelő mennyiségű pótkocsit már üzembe is állított. A kamionpark évről évre 150-200 szerelvénnyel bővül, miközben a minőséget az állandó cserék biztosítják.
Ez a flottakezelési gyakorlat napjainkban Európában egyedülálló. Az üzemanyagárak egy év alatti 20 százalékos emelkedését a fuvarozók túlnyomó többsége ugyanis nem tudta a díjakban érvényesíteni, ez az ágazatban csődhullámot indított el. Elemzők szerint 20-30 százalékkal nőtt tavaly azon fuvarozási szerződések és megállapodások száma, amelyeket a fuvarozó nem teljesített, mert tönkrement. Kapacitáshiány alakult ki. Wáberer viszont hat százalékkal tudta az idén emelni a fuvardíjait, és nála megvannak azok a kapacitások, amelyek a versenytársaknál hiányoznak.
Az idei merész üzleti cél annak a középtávú stratégiának a része, amelyet Wáberer György az európai versenytársak gyengélkedésére is építve egy hónappal ezelőtt hirdetett meg: az árbevétel megduplázásával a vállalatcsoport három-öt éven belül Európa harmadik legnagyobb közúti fuvarozójává kíván válni. Ehhez biztos pénzügyi hátteret biztosít a Waberer’s holdingban 49,05 százalékos részesedést vásárolt új tulajdonostárs, a Mid Európa Partners. A közép-európai befektetőcsoport a tranzakció versenyhivatali jóváhagyását követően 17,3 millió eurós tőkeinjekcióval adott újabb lendületet a Waberer’s fejlődésének. Wáberer György elmondta: a friss forrást a társaság hitelállományának csökkentésére fordították, az összeg segítségével 30 százalékkal lefaragott hitel mérsékli a kamatterheiket. Ez újabb lehetőségeket biztosít az eddigieknél is eredményesebb organikus növekedés folytatására, valamint a kelet-közép-európai térségben megvalósítandó cégfelvásárlások, esetleg fúziók előkészítésére. Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Lengyelországban már keresik az akvizíciós célpontokat – árulta el. Kihasználják az európai közúti fuvarozási piac erős növekedései potenciálját.
Adatok
A Waberer’s 2010. évi bevétele 331 millió euró (96 milliárd forint) volt. Forgalmának kétharmadát hagyományosan Magyarországon kívüli, főleg nyugat-európai fuvardesztinációkban bonyolítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.