Több tízezer hazai mikrovállalkozás hiányzik a világhálóról
Az okok mögött egyrészt a válság hatása sejthető. A mikrovállalatok internettől való lemaradásának valódi okai azonban a szakemberek szerint sokkal inkább szemléletbeli és motivációs természetűek, és a digitális írástudással, illetve annak hiányával függnek össze. Az otthoni irodákat reprezentáló szegmens egyszemélyes-pár fős vállalkozásai számos tekintetben mutatnak lakossági mintákat, ahogy az is tipikus, hogy magáneszközöket, -előfizetéseket használnak az üzletmenetben. E vállalkozások felzárkózása alapvetően a lakossági internethasználat terjedésétől függ.
A vállalati kör „naposabbik” oldalán folytatódik a fejlődés – mutatnak rá a BellResearch kutatói. A nethozzáférések száma nő, ebben ma már egyre nagyobb szerepe van a mobil-szélessávnak. Az internetet használó vállalatok részéről érzékelhető az igény a magasabb sávszélességre és az egyre robusztusabb internetkapcsolatokra, valamint a prémium szolgáltatásokra is; a piacnak potenciális hajtóerőt a hosztolt, menedzselt szolgáltatások terjedése, kritikus jelentőségűvé válása adhat. VG