Cégvilág

Google vs. Facebook: A kereső megint nagyot dob

A Google olyan lépésre készül, ami vélhetően felborzolja majd az adatvédők idegeit, összevonja ugyanis a különböző cégei által megszerzett adatokat.

Március elsejétől a YouTube, a Gmail, a Google+ és még számtalan más, a Google által üzemeltetett szolgáltatás adatbázisait vonják össze. Így ha valaki bejelentkezik a Google profiljába, keresésekkor az összes platformon megtalálható információk figyelembevételével állítja össze a találatokat a keresőmotor. A Google azt ígéri, hogy ennek köszönhetően relevánsabb keresési eredményeket állít össze, a BBC által megkérdezett szakértő szerint a megoldás problematikus lehet.

Andy Kellett, az Ovum elemzője szerint az egyik gond az lehet, hogy sokan céges- és magánjelleggel is használják a Google termékeit, így nem tudni, melyik adathalmazból válogat majd a szoftver és azt sem, hogy az egyik platformon privátnak hitt adat nem tűnik-e fel nyilvánosan egy másikon. Ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy az embereket az érdekli ma, ami az előző héten. Adatvédelmi szempontból a fő aggály az lehet, hogy a mechanizmusból senki nem jelentkezhet ki. Az Open Rights Group szerint egyébként az sem feltétlenül előnyös, hogy a változtatás kapcsán egy új, mega-adatvédelmi szabályzatot készít, amelybe hatvan már létező jogi szöveget dolgoz bele.

A bejelentés időzítésének érdekessége, hogy a Facebook is jelentős változást vezet be, a felhasználók megkérdezése nélkül: a tagok első csoportjának egy hete van arra, hogy rendezze profilját, mielőtt a timeline nézet életbe lép.

kereső adatvédelem Google youtube
Kapcsolódó cikkek