Több mint száz, Kecskeméten készült B-osztályú Mercedes gépkocsi rója a magyar utakat, és az előszériás termelés minőségét tesztelő Daimler-mérnökök több mint elégedettek az eredménnyel. Ez annál is nagyobb szó, hogy a dolgozók nagy része nem a járműiparból került a Mercedes-gyárba. Az autógyár tulajdonképpen felkészült a sorozatgyártásra, ami hivatalosan március végén kezdődik meg – tájékoztatta a sajtót Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
A kecskeméti gyártócsarnokokban tavaly májusban fejeződött be a műszaki berendezések felállítása, s a terv szerint indult a technológia próbaüzeme. Szeptembertől kezdődtek a gyártástesztelés különböző fokozatai, amelyek során összeszerelték az első tesztautókat, és optimalizálták a teljes gyártóberendezést. A Mercedes-Benz gyár december 1-jén már 2000 embernek adott munkát. Egy évvel korábban még csak 700-an dolgoztak a gyárban, akiket törzsgárdának nevez Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, hozzáfűzve, hogy az idei évben is folytatják a toborzást, hogy elérjék a kitűzött 2500 fős létszámot. „Jól haladunk a cél felé, hiszen eddig minden pozícióra sikerült megfelelő szakembert találnunk” – emelte ki. A gyár 2012-ben elsősorban a gyártási területekre keres munkatársakat, akiket főleg Kecskemét tágabb környezetéből toboroznak.
A későbbiekre is gondol a vállalat: Magyarországon elsőként a Mercedes-Benz vezette be – kecskeméti szakközépiskolákkal együttműködve – a német mintájú duális szakképzést. A képzés lényege, hogy a tanulók az iskolában és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. képzési központjában az elméleti és gyakorlati tananyag mellett speciális szakterületi oktatásban is részesülnek.
Ami a magyarországi járműértékesítést illeti, Ingo Fröhlich elégedett, hiszen az importőr vállalat, a Mercedes-Benz Hungária Kft. 32 százalékkal több személy- és haszonjárművet adott el az elmúlt évben. Igaz, a 2064-re emelkedett darabszám a forgalomba helyezési statisztikában nem látható, valószínűleg azért, mert sok vásárló a tavaly, alacsonyabb áron megvásárolt autót az idén helyeztette forgalomba, hogy részesülhessenek az idei alacsonyabb regisztrációs adó előnyeiből is.
Az értékesítés darabszámának két számjegyű növekedését szeretne élérni ebben az évben is, az importőr ezért nagy figyelmet szentel a flottaeladásoknak. Ugyanakkor nemcsak nagy figyelmet, hanem vélhetőleg nagy összeget is fordít a prémium autók magyar piacán való térhódítására a cég. Minden új autó vásárlásához bevezetik ugyanis az úgynevezett integrált szervizcsomagot, ez azt jelenti, hogy négy évig vagy 120 ezer kilométeres futásteljesítményig a vállalat fizeti a kötelező szerviz díját.
Az ügyvezető igazgató szerint annál is nagyobb az esélye a márkának ebben a piaci szegmensben, mert a vállalati flották már elöregedtek. Emellett a regisztrációsadó-csökkentés is segítheti a flottaértékesítést, valamint az, hogy január elseje óta a flottakezelő cégek által szolgáltatott autók áfája is visszaigényelhető. Ha egy cégnek nincs pénze egy a munkához szükséges autóra, a flottakezelőhöz fordul, amely – miután nem egy-egy darabot vesz – árkedvezményt kap a kereskedőtől, a szerviztől, a biztosítótól, és intézi a hitelt is.
Ugyancsak a piaci offenzívát szolgálja, hogy a cég a második negyedévben elindul a saját, garanciális használtautó-programjával. Amint korábban írtunk róla, a különféle „vállalkozók” által külföldről behozott használt autók kilométeróráját manipulálják, így a vásárló az általa véltnél jelentősen nagyobb futásteljesítményű kocsit vesz meg, ennek a szervizköltsége aztán exponenciálisan növekszik. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a jelentősebb autóimportőrök – fogyasztóvédelmi szempontból is fontos lépésként – létrehozzák a saját használtautó-láncukat, amelyben garanciával kínálják az autókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.